tisdag, oktober 17, 2006

Gick från jobb halv två idag.
Sammanstrålade med mamma och sen gav vi oss av mot Ystad.
Det var strålande väder idag igen.
Jag körde och gav mamma kameran, men det höll på att gå i stöpet - hon blev nästan sjösjuk på kuppen. Men några bra bilder fick hon till i alla fall.


Vägen österut, mot Ystad.




Till och med jag fastnade :)


Ser ni, vilken utsikt va?!

Där, längst bort i bilden, ligger Stjärnhusen.
De är byggda i stjärnform om man ser dem uppifrån.
Här ville mamma bo när hon var liten.

Vi fick en fin eftermiddag hos morfar.
Han har genomgått en uräcklig undersökning idag, vilket resulterade i en del information om hans tillstånd. Så nu medicineras han för det och så betar vi av nästa sak.
Han var så fin idag...
Mamma rakade och kammade honom och vi pratade om allt möjligt. Under tiden värmde jag och masserade hans fötter. Det tyckte han om.
Han satt upp en liten, liten stund och i det ögonblicket kom tårarna. På mig.
Vill att han ska få må bra...

12 kommentarer:

Anonym sa...

Jag köpte en skjorta i Ystad i somras och åt på Bäckahästen. Har du sett min spaning i Ystad?

Bloggblad sa...

Jag tycker mig känna igen vyerna från när jag var där i somras. Vackert. Även du! Fast du fanns inte på den vyn då...

Det finns "stjärnhus" i Norrköping också, och det var min dröm att bo i dom - vi passerade dom alltid när vi åkte till mormor. Speciellt under den period vi hade utedass - då var stjärnhusen drömmarnas paradis.

Anonym sa...

Är det bara du som har bil i Skåne?

Det är ju så tomt! Och för så lite trafik måste jag säga att vägen verkar ha alldeles för hög standard. Skall tala med Vägverket. Här måste dras ner på anslag!

Linda sa...

Bert: japp, det är bara jag som har bil :)

Och eftersom min bil precis är vidgjord efter krocken så måste vägen vara extra fin så att jag inte får några stenskott!

Eller så har det gått ut en varning om att jag är ute på vägarna...

Linda sa...

Slottsträdgårdsmästaren: jag har kollat på dina spaningar - Ystad är en mysig stad.

Bloggblad: Tackar för komplimangen :)
Mamma är fortfarande salig när hon pratar om Stjärnhusen - och jag har väl bara hört det där ett par miljoner gånger... ;)

Monica med yffen sa...

Vilka fina bilder och vad fint det ser ut. Har nog bara varit i Ystad som barn.

Vilken värme din morfar får från er! Jag blir alldeles tårögd.

Anonym sa...

Men vilka fina bilder! Fantastiskt fina!
Kul att se hur du ser ut också!
Jag har aldrig varit i Ystad. Knappt varit i Skåne överhuvudtaget. Urtjusiga vyer...

Jag är glad över att er dag på sjukhuset var bra också!!

Lena sa...

Fortfarande sommar i Skåne kan jag se. Väldigt fina bilder, fina färger.
Det är svårt när ens närmaste är sjuka, men det verkar varit en fin eftermiddag. Hoppas din egen onsdag också blir fin och till nytta för dig.

Anonym sa...

Så vackra bilder. Det er ju så fint der nede i skåne : )

qi sa...

Fina bilder från Skåne. Och på dig!

Vad fint ni tar hand om din morfar, blir rörd när jag läser det...

Kram till dig!

Linda sa...

Monica: vägen mot Ystad är vacker, trots att det är en stor väg och solen visade ju sig från sin bästa sida så det var bara att tacka och ta emot. Man vill så gärna att morfar ska få ha det bra...

Annika: Skåne är vackert :)
Det kändes bra på kvällen när jag tänkte på dagen hos morfar, jätteskönt.

Panter: sommar...Nä inte riktigt, men en ljuvlig höst!! :)
Det var en bra eftermiddag hos morfar och idag försöker jag koppla av.

Julie: ibland ser man ju inte skogen för alla träd. Men sedan jag fick min kamera så ser jag saker annorlunda.

Qi: det är så skönt att kunna göra något för morfar. Hade inte han funnits hade inte jag heller funnits. Det finns så mycket man vill ge tillbaka. Det har varit väldigt bra dagar med honom, trots allt, och de bär jag med mig för alltid. Kram

Anonym sa...

Jättefina bilder.
Bert har skrivit precis det som jag också tänkte på, att det inte finns några bilar. Ser nästan lite konstigt ut.
Jag tror att din morfar mår bra när ni är där och sköter om honom. Det har han kvar inom sig när ni far hem igen. Så hoppas jag det är.