tisdag, april 24, 2007

Igår var det fullständig bloggtystnad från undertecknad.
Låg i soffan med benet i högläge.

Lyckades nämligen med konststycket att skära av halva hälen på jobbet.
Jag skulle gå ut och dörren slog igen fortare än jag lyckades få undan skånkarna*.
Det blev blodblad ute på plattorna.

Nu var det inte så illa så att halva hälen gick av, men jag kan lova att det känns så.
Trodde det skulle bli bättre till idag, men på den korta vägen till jobb lyckades det blöda igenom mina förband.

Jaja, det som inte dödar, det härdar och detta går ju över :)

*skånkar = ben

18 kommentarer:

Anonym sa...

Aj aj aj, det måste ha gjort ont. Hoppas att det känns bättre idag.

(Jag gav uppfödaren din mailadress igår, hoppas att det var okej?)

Linda sa...

Monica: det bultar...

Klart det är okej att du gav henne adressen! Du skulle bara se vilka bilder hon skickade med :)

Anonym sa...

Fy för den lede. Sånt gör vansinnigt ont. *blåser lite på det onda*

Anonym sa...

Vad nyfiken jag blir! :)

Linda sa...

Matilda: ja, du skulle hört mig, jag skrek rakt ut...
Tack för blåset :)

Monica: jag kan maila dig bilderna när jag kommer hem.

Annika sa...

Nej, fy sjutton, jag kan känna hur ont det gjorde i min fot nu. Gud så läskigt!
Nästan som askungens styvsyster som högg avsig hälen för att kunna ta på sig glasskon :-)
Nej, allvarligt, hoppas du känner dig bra mkt bättre nu!!!

Tankevågor sa...

Men stackars dig! Det måste ha gjort ont!
Är det "Sibirsk-katt-uppföadaren" du och Monica talar om? Ska det bli någon parning snart av Tasja? (Vet inte hur hon stavar sitt fina namn)

:-)

Linda sa...

Annika: det är bara det att jag knappt kan ha någon sko på mig alls :)
Jodå, det är bättre, men det går sönder hela tiden eftersom det är på ett så dumt ställe.

Londongirl: ja, det är just den uppfödaren vi pratar om, men nä, det är andra katter vi pratar om.
Tror att det dröjer till nästa år för Tascha? om jag har förstått Monica rätt.
Forsättning följer kanske :)

Lena sa...

AJ! Fötter är väldigt svåra, var än man skadar sig. Hoppas att du har gott läk-kött, för det låter blodigt...

Det Mörka Hotet sa...

Fy så hemskt: hoppas du hämtat dig lite - jag fick ont i knäna bara jag läste om det!

Kram och ta det lugnt nu!!


Samuel

Moni sa...

Å huvva, det låter ju som en skräckfilm!
Stackars! Hoppas du mår bättre snart!

qi sa...

Usch, vad tråkigt. Håll hälen högt!!!

Anonym sa...

Men aj! Vad sjutton är det för dörr som skadar så?

Stackare!

Tycker att du ska ligga kvar i soffan med benet i högläge! Sånna skador kräver god omvårdnad, både av foten och extra ompyssling av den som äger foten!
Kram

Mildamakter sa...

Men tös...det låter okul det där, det gör ont i hela figuren på mig när jag läser om det. Hoppas att det är bättre idag

Linda sa...

Panter: det är ju det som är så enerverande, att det går upp hela tiden eftersom man rör på foten.
Fast det ska nog bli bra vad det lider.

DMH: du är väl för söt - ont i knäna :) Stor kram!

Moni: ja inte är det vackert i alla fall, min fasa var att senan skulle smälla, men den höll :)

Qi: inga aktiviteter idag heller - soffläge framför fotbollen!

Tina: det är en tung nödutgångs-dörr som stängdes fortare än jag trodde.
Jag blev ordentligt ompysslad :) Idag fick jag en hel påse blandat från apoteket när Micke kom hem :)

Mildamakter: jag kan också rysa när andra berättar om något som hänt, men mitt eget är inte så farligt :)
Och det ÄR bättre idag, trots allt!

Anonym sa...

Haha - Inte fick DMH ont i knäna. Precis som jag, fick han ont någon helt annanstans. Vi killar får det. Kallas kastrationsångest.

Samma sak hände, när jag hörde en före detta kollegas son, som hade sparkat en tå i ett bordsben, så att tån ställde sig rakt upp. Gick ur led. Ingen brutet, men huden och "köttet" under tån, precis där i skarven, sprack.

Aj aj aj aj.

Linda sa...

Bert: DMH har den kanske i knäna.... ;)

Fy för den lede med den tån, oajoajoajoajoajoaj!!!!

Det Mörka Hotet sa...

Ha, ha, ha!

Då jag dels har en frireligiös bakgrund och dels är lite skenhelig av mig ämnar jag inte yppa mig kring det Bert och du skrev...ha, ha!

Men, jag FÅR faktiskt ont i knäna - (nästan) oberoende av andra..."kroppsdelar"...!


Samuel