söndag, mars 16, 2008

# Söndagskatt

Det är härligt med vår i luften!
Jag gräver och nosar på alla goda dofter.
Här har nog Findus varit innan idag :)

När matte sätter sig på huk och kallar på mig, då blir det åka av!

Jag springer fort!

Så fort att jag blir suddig!
Eller så hade matte fel inställning på kameran...
Nä, det var jag som sprang fort.

Det kändes så efteråt i alla fall, för då somnade jag i soffan.
Men linslus som jag är så kollade jag ju kameran när matte kom och satte sig bredvid.

Husse och matte var ute på en lång promenad och tog många fina bilder, men prioriterade mina :)
De andra kommer endera dagen.
Nu får jag snart något gott i min skål och sen tänker jag hålla kväll.

11 kommentarer:

Bloggblad sa...

Din katt verkar vara av samma linslustyp som mitt barnbarn... :)

Bloggblad sa...

Ska väl tillägga att hon är mer intresserad av att bli filmad än fotad - hon kommer rusande direkt och vill titta och lyssna. I dag blev det nog ett tiotal småfilmer...

Bettankax sa...

Finkatt på grönbete! :)

Tankevågor sa...

Bettankax skrev precis vad jag tänkte. Hon är så fin! Skönt att springa ute och inte bli kall om tassarna! :)

Linda sa...

Bloggblad: visst är Selma en linslus, eller så är det jag som förföljer henne :)
Fast visst märker hon när hon är i fokus :) men hon brukar inte kolla resultatet.
Förstår att ditt barbarn gillar att se filmerna direkt, det är ju roligt!

Bettankax: som hon njöt, extra mycket när vi var ute med henne.

Londongirl: jag är inte speciellt objektiv, tycker ju att hon är finast i hela världen :)

Anonym sa...

Ingen snö alls? Åh, jag blir nästan besviken! Men att det satt en tjock humla i en krokus, det tyckte jag var för gulligt. Våren är bra fin, i alla fall.

Linda sa...

Matilda: våren är underbar, den absolut bästa årstiden.
Men i skrivande stund har det börjat snöa.
Nu blir jag sur!

Annela sa...

Hon är bara så go', Selma. Jag älskar små trampdynor

Anonym sa...

Lilla goa Selma....så skönt för dig att kunna vistas ute i det fria. Ibland tycker jag synd om mina katter, dom där som bor hos jäntan, att dom har fått lov att blivit innekatter. För jag vet att dom mådde så gott på solvarma gräsmattan och när dom låg och rullade sig ute på gatan om kom in och skakade av sig...hum...
Mmmm...du har ett gott liv du lilla vän

Villa Nian sa...

Så fin Selma är :-). Och snabb e hon :-)

Linda sa...

Annela: hon är min lilla goskatt :) Och det är så mysigt att pilla in fingret mellan trampdynorna, så att hon spretar lite med "tårna" :)

Gunnel: jag har varit innekatt, när jag var liten.
När vi flyttade till landet så fick jag gå och komma som jag ville, men jag är aldrig långt borta.
Jag går hellre många korta promenader :)
Och jag njuter så fort vårvärmen kommer!

Tina: hon är en go´ liten tjockis av allt kortison, så jag är glad att hon rör på sig lite :)