måndag, februari 01, 2010

Status:

Jag överlevde magövningarna i lördags och gjorde nya igår, fast på annat underlag. Mammas vardagsrumsgolv.
Vi trotsade snöstormen och gav oss av mot studentstaden och fram kom vi och hade en härlig och mysig dag och kväll.
Vi kom hem också och när Ebban fått kvällsvällingen somnade hon som en slagen hjälte i sin säng.
Mitt lilla gryn.

Hade funderingar på att klara av några ärenden idag, men efter att ha varit iväg både lördag och söndag så kom Ebba och jag fram till att en hemmadag var det som passade oss bäst.
Vi har hunnit med att äta frukostgröt, köra omkring lite i gå-stolen, bajsa [endast Ebban] och krypa baklänges. Sedan en timme sover hon där ute i sin vagn och jag sitter här.
Har letat upp några recept och skrivit veckomatsedel och inköpslista.

Om en stund blir det lunch och sen ska vi bara mysa, leka och gosa.

6 kommentarer:

Jenny sa...

Det låter som en riktig mysig hemmadag:)Hoppas allt är bra med dig och övriga familjemedlemmar:)
Ha en fortsatt mysig dag vännen!

Kram

Linda sa...

Jenny: jajamensan, det är bara bra!
Trots att man kan längta efter vår och värme så tycker jag faktiskt att det är okej med snön, det blir ju så ljust! Och snön hör ju faktiskt vintern till.
Och allt är bra med dig?
Kram

Christina sa...

Det där lät riktigt mysigt :)

Jag hittade förresten ett inlägg med nytagna foton lite längre ner - vilken söt-buddha ;)

bettankax sa...

Måndagar kan vara hur mysiga o härliga som helst. Njut och ha det bra!
(jag njuter ännu när jag tänker på gårdagen:))

Jenny sa...

Visst är det härligt med all snön som har kommit:)Precis som du skriver så blir det så ljust av snön!
Här är allt bara bra! Vi får väl försöka få ihop en liten dejt snart?:) Eller vad säger du?
Kram

Annika sa...

Låter supermysigt det där!!
Inklusive snöstorm och annat smått och gott.
Hoppas att din och Bebbans måndag är jättebra!!