torsdag, januari 04, 2007

I mammas fönster...


Första arbetsdagen för i år och jösses vilken dag.
För det första kom jag inte till ro inatt, men det hade jag nästan väntat mig. Dels har jag ju ugglat vid pusslet om nätterna och dels så var jag livrädd för att jag skulle försova mig.
Nåväl, framåt småtimmarna somnade jag och kom faktiskt upp i tid också.
Iväg till jobb, första anhalten: kaffekannan.

Det är segt att komma tillbaka. Men jag bet ihop och klarade nästan hela dagen, när jag hade en timme kvar så frågade jag snällt om jag kunde flexa :)
I bilen hem funderade jag om huruvida jag skulle slänga mig på sängen en stund.
Men klok och förståndig som man är ;) så bestämde jag mig för att hålla igång istället så att tröttheten inte vann.
Så nu är julen bortstädad från ovanvåningen!
Skur-skur-skur, fej-fej-fej, dammsuga-dammsuga-dammsuga! Klart!

Sen fick det räcka för idag.
Någon måtta på "redigheten" får det faktiskt vara.
Har laddat en kanna kaffe och ska sätta mig och se lite skidor nu, dock i upprätt läge.

10 kommentarer:

Mildamakter sa...

Dutti tös!...du är allt redig du ;o)

Anonym sa...

Jag vet, det är alltid så otroligt svårt att sova sista natten på lovet. Jobbigt. Men nu har du ju kommit igång igen, skönt va!
Och städar bort julen gör du också. Det ska jag också göra inom mycket snar framtid.

Linda sa...

Mildamakter: tack snälla :) :)

Annika: jobbar bara halv dag imorgon så det blir en mjukstart på jobb och när jag kommer hem ryker julen från bottenvåningen också!

Anonym sa...

Jag hoppas verkligen du sover bättre inatt. Men det är skönt för dig att du jobbar halv dag imorgon.:-)
Jag har också städat bort julen idag, förrutom julgranen. Den åker ut till helgen. Sen har jag även tvättat hela kvällen. Så nu ska jag bara slappa i soffan en stund innnan det är dags och sova!
Vi ses imorgon på jobb!
Många kramisar

Linda sa...

Jenny: vad du har varit flitig!
Men det är klart, om en vecka så kan du slappa fullständigt :)
Jag har kämpat som ett djur för att hålla mig vaken ikväll så jag tror jag somnar som en stock när jag landar i sängen.
Kramar

Anonym sa...

Det bästa är nog att hålla igång tills man stupar i säng. Men det är skönt att vila litt :-).

I helgen blir det paj :-)

Bloggblad sa...

Du också... såg att Elisabet städat bort sitt idag. I morgon åker mitt.

Och jag fasar för måndagen...

Linda sa...

Tina: jag hade kunnat somna flera gånger om innan, men jag stålsatte mig, så väldigt pretantiöst ;)
Men nu kallar kudden...
Lycka till med pajen!

Bloggblad: ja, jag tar resten imorgon.
Usch ja, första dagen är ett aber.

Anonym sa...

Haha, hemma hos oss kan vi bara släppa loss katten - eller var det 15-åringen? - så har vi också "städat" bort julen.

Tankevågor sa...

Men vilka fina fönster ni har du och din mamma!
Jag brukar ha svårt att sova när jag ska börja jobba igen efter en lång ledighet. Skolan/jobbet börjar på måndag och jag är inte så sugen precis. Det blir bra när det är igång men just nu skulle jag kunna ta en veckas jullov till.