måndag, juli 16, 2007

Det är måndag, den sista veckan innan semestern har inletts och det känns härligt.
Men vad är livet utan bakslag?
Migrän efter jobb, ganska ordentlig sådan.
Sov några timmar, känner mig mosig som bara den.
Men det finns en del som gör livet lättare. Solen har varit här hela dagen och det har varit riktigt varmt och gott!


När man ser sig om i trädgården så gäller det att blunda för det som blev förstört i översvämningen.
Det ovan ska föreställa anemoner. Undras om de tar sig igen.
Det sägs att de är svåra att ta kål på.

På andra håll blommar det som tur är :)
Lite av varje finns att vila ögonen på trots allt.
Stockrosor i flera olika färger, både enkla och fyllda.
De enkla är klara favoriter!



Har pratat med en kär bloggvän i telefon idag.
Vi bestämde träff på onsdag.
Undras om ni kan gissa vem.

Nä, det är inte Elisabet och hon får inte heller gissa :)

Tyvärr orkar jag inte besöka er idag, min dator har ånyo fått en sjukdom som heter "SEG SOM F*N"!
Jag kan bli tokig för mindre.

Rättelse: Vi ska träffa Elisabet också!

11 kommentarer:

Bloggblad sa...

Trist med migrän! Du skulle varit med mig på sång- och andningskursen i stället... jag har svävat fram i dag...
Skönt att några blommor har klarat sig!

Och jag kan inte alls gissa, trodde först det var Elisabet... Det är intressant det där att vi är en del som går omlott hos varandra... en del träffar man hos alla favoriter...

Karin sa...

Dax för storstädning i datorn kanske? :)

mossfolk sa...

Usch, migrän är inget kul alls!
Men blommorna tar sig tror jag. De brukar ju ha en rätt bra återhämtningsförmåga...

Linda sa...

Bloggblad: jag var inne om och läste om er kurs och blev inspirerad. Ska ta med mig det till vår körledare som ett litet förslag.
Sådana "må-bra-saker" är så viktiga!
Vi ska iofs träffa Elisabet imorgon, men det var inte henne jag menade :)

Karin: faktum är att jag återställde min dator för inte så längesedan så jag tror inte det är det. Jag tror mer på något program som tappat filer.

Mossfolk: sitter på jobb i en bubbla, det är inte alls kul, men tyvärr måste jag vara här.
Hoppas det går på rätt håll nu när åskan har dragit förbi.

Tankevågor sa...

Usch för migrän! Hoppas du kryar på dig och alla vattenskadade växter i din fina trädgård också gör det.

Vad kul med en liten bloggträff! Jag träffade tre bloggare en kväll för några veckor sen. Urmysigt, trots att jag redan kände två av dem.

Stockrosor har jag köpt på Ulriksdals Slottsträdgård som ska vara perenna. Visste inte att de kunde vara det.

Anonym sa...

Önskar trevlig bloggträff i morgon! Tror jag vet....men jag avstår från gissning. ;) (bettankax)

Anonym sa...

Inget kul med migrän. Som tur är har jag sluppit den varan.

Ett litet tips, eftersom det regnar så mycket hos er...sätt dammväxter :O) Nej usch...nu ska jag inte vara sån. Hoppas att växtligheten tar sig.

Linda sa...

Londongirl: migränen har hängt med mig under dagen som en ilsken insekt.
Men efter massage på jobb så blev det något bättre... Tur för det är fotboll ikväll :)
Visst är Stockrosor perenna - Lycka till!

Bettankax: jag hoppas att jag mår bättre imorgon så att vi får riktigt roligt :)

Gunnel: det är som tur är inte ofta men när jag väl får migrän så skulle jag kunna hugga av mig skallen....
Har redan tänkt tanken när det gäller vattenväxtre :)
Det verkar inte vara något slut på regnandet.

Villa Nian sa...

Hoppas migränen blir bättre och ha så kul på er träff!

Linda sa...

Tina: nu är skallen bra igen!
Bloggträffen var jättebra!
När kommer du? :)

Villa Nian sa...

Det hade varit helkul! Vi får se om det blir en resa ner till skåne innan sommaren är slut :-)