söndag, juli 01, 2007

Jo då, det blev en runda på marknaden.
En friterad camembert med hjortronssylt och friterad persilja slank ner i magen min.
Annars var det synen av alla människor som stod för underhållningen.
Ganska mycket skräp för övrigt. Eller rättare sagt, så som marknader brukar vara.
Det hör till med marknader under sommaren för min del, men jag kommer inte hem med kassavis av saker.

Mamma, som håller på att tillfriskna efter två veckors influensa, kom på eftermiddagen och följde med oss. Det var hon som bjöd på den smarriga osten :)
Sen blev det slapp i soffan till gamla härliga låtar.

Under kvällen började jag sy på min första top och kom ganska långt.
Känner mig lite kluven idag.
Det är riktigt bra väder, för första gången på många långa dagar, och jag borde väl vara ute.
Men jag vill hellre sy...
Äh, jag kan väl göra båda delar.

Ha en härlig söndag!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Enligt väderprognosen får ni väl ganska fint där nere några dagar framöver, så sy din topp i lugn och ro... :)

Anonym sa...

Jag säger som Monica...sy på du med gott samvete. Väder det har vi alltid :O)

Jag är lite konstig...marknader (som här med många försäljare) gillar jag inte så värst och går så gott som aldrig på dom för jag hatar trängsel. Men, som nästa helg, då det är power meet här i sta'n, ja då minsann kan jag trängas med hur många som helst.

Sen när det är julmarknader i små skala...då trivs jag.

Bloggblad sa...

Då kunde du ju haft bloggarträff, både Mette i Malmö och Elisabet fanns på plats... (Fast du känner kanske inte Mette?)

Anonym sa...

Ja, det blev en trivsam eftermiddag, tack för den! :)
Jättefina tyger, vilket började du med? (bettankax)

Mildamakter sa...

Sy - och ta sen täta pauser ute i solen. Kan du inte visa upp din nya väska? *nyfiken* ;o)

Linda sa...

Monica: jag tycker det står en sak i tidningen, de säger en sak på tv och i verkligheten är vädret något helt annat.
Jag sydde trots allt och är nöjd med mitt beslut.

Gunnel: jag gjorde precis som ni skrev och känner mig inte ett enda dugg ledsen över att jag inte har varit ute.
Jag är egentligen heller så glad för trängsel, men tycker det är mysigt på samma gång.
Jag är mån om att bevista byn då sådant händer så att det inte försvinner.
Julmarknader... Det är mysigt!

Bloggblad: var de i Svedala?
Mette har jag aldrig hälsat på, men jag har sett hennes kommentarer lite överallt :)

Bettankax: har lagt in bilder nu :)

Mildamakter: håll till godo :)