fredag, januari 04, 2008

# Från knuda till stekjärn...

Följetongen fortsätter.
Varför sluta när jag väl har börjat?

Nu är jag näst knudfri och det känns bra. Det gör inte ont någonstans heller.
Men nu går jag omkring med knallröda kinder och över hela kroppen hettar huden.
Men inuti är jag kall som is.
Förmodligen är det den sista reaktionen som ska avverkas sen ska jag väl bli som folk igen.
Kanske...

Ingen snö men isande vindar. Det är lika bra att kura inne - med vinterjackan på mellan varven.
Idag är det fredag och jag är redo att lägga in ett lagförslag på tre-dagars-veckor med bibehållen lön.
Är det någon som hänger på?

10 kommentarer:

Lena sa...

Absolut!

Hoppas att allt elände är över sen och att du får känna dig frisk.

Anonym sa...

Här har du en till som hänger med!

Knepig reaktion på medicinen må jag säga...hoppas den släpper taget nu!!

Min sista lediga arbetsdag...tiden rinner fort iväg...det märks när man är ledig.

Linda sa...

Panter: bra, då skriver jag till dig på namninsamlingen :)Nu kan det väl bara bli bättre - det finns ju roligare saker att skriva om.

Gunnel: åh, nu är vi tre på listan :)
Varför ändra på ett vinnande koncept, varje dag är en ny upplevelse :)
Ledig tid är rekordsnabb, förstår inte riktigt det där....

Anonym sa...

Ja jag skriver på. Min chef kanske tycker annorlunda... haha. :)

Jag är inne i en riktig tröttperiod nu, så jag skulle sova veckans alla dagar tror jag.zzzz

Ha en riktigt skön och lugn fredagskväll! Hälsa maken!

Mildamakter sa...

Absolut - räknar med mig!

Villa Nian sa...

tredagarsveckor låter bra men jag har nog ett bättre här: Två veckor ledigt (jag har inte jobbat de här tre dagarna) och sen jobbar man fyra dagar och är efter det ledig i två veckor igen. Dessa tillbringas där det är varmt och skönt :-))

Tankevågor sa...

Jag är med på det!

Har väldigt blandade känslor för det här att jullovet snart är över...

Skönt att du känner dig bätre och inte är så knudig längre. :)

Anonym sa...

Har du reagerat på pc förut?
Låter hemskt! Tur i oturen att knudorna inte satte sej i svaljet.
Vi hörs Kram moster K

Linda sa...

Ellis: du får flirta med chefen :)
Fredagen är förbi och den blev bra liksom den här dagen, bara lugn och ro.
Har inte rört mig många meter pga ett förfärligt väder.
Maken hälsar tillbaka!

Mildamkater: bra - vi blir nog många :)

Tina: kan jag skriva till mig på din biljett???
Åh vad det låter härligt, det ni ska iväg på!

Londongirl: tyckte att de lediga dagarna gick fortare än någonsin, men jag kan lova dig att man fort kommer in i vardagen igen. Och det är väl både på gott och ont.
Hoppas du får en bra start på jobbåret vännen.

Moster K: jag har fått hemskt ont i magen av en sort pc innan men det är också det enda.
Lite "svampighet" hör ju annars till vanligheterna :) men det har jag sluppit undan.
Men nu börjar jag känna mig riktigt bra.
Får väl ev testa mig för allergi senare, vill helst slippa detta i fortsättningen.
Kramar

Annela sa...

Min klåda och "hettan" satt i länge och när jag kliade mig kom det stora vita upphöjda rivmärken. Läkaren sa att det var histaminet i kroppen som var i obalans. Det rättar till sig efter ett tag.
Var försiktig med pc i fortsättningen. Har man haft allergireaktion en gång så kommer det tillbaka