söndag, januari 27, 2008

# Urblåst

När det varnades för storm för någon vecka sedan var det som en liten fjärt i Skåne,
men igår... ojojoj.
Vi höll oss inomhus hela dagen och väntade bara på strömavbrottet. Men tro det eller ej, vi klarade oss ifrån en dag och kväll i mörker.
Det som däremot upptog vår tid var oron för en plåt på skorstenen som höll på att blåsa ner.
Jag hade ormar i magen som höll på att äta upp mig inifrån av oro, tänk om någon, eller något, skulle komma till skada.
Det enda jag ville var att få ner den där plåten.
Men Micke stoppade mig, och tur var väl det, jag hade aldrig klarat av att hålla mig kvar däruppe.
Och våra böner till de högre makterna räddade oss, i morse satt plåten kvar.
Nu har stormen dragit vidare och Micke är strax på väg upp på taket och det enda jag kan göra är att hålla tummarna för att allt går bra.

7 kommentarer:

Lena sa...

När det blåser så, då är man verkligen liten. Tur att allt gick väl. Hoppas nu att det inte händer något när plåten ska på plats.

Linda sa...

Panter: både plåten och Micke är på marken igen :)
Allt gick bra!
Men plåten måste upp igen, men det får vänta tills det inte blåser alls.

Bettankax sa...

Skönt stormen bedarrat! Idag "solpromenad",(det är man inte bortskämd med precis) HÄRLIGT!! :)

Linda sa...

Bettankax: någon promenad har vi inte kommit iväg på.
Vågade inte lämna plåten hängande på tre kvart så vi satt snällt och väntade ut stormen.
Men vi har i alla fall varit ute :)

Bloggblad sa...

Konstigt att det slår så olika. Här var det inte så värst blåsigt den här helgen - mot förra.

Nu är det så där nästan-mörkt just nu. Himlen är fortfarande molnfri och jag ska iväg ner till kyrkan och sjunga. Det är minnesdag för förintelsen och vi ska sjunga vackra sånger om ljus och medmänsklig kärlek.

Mildamakter sa...

NU förstår jag vad du menade med det du skrev på min blogg, jag hade inte läst här då ;o)
Hoppas att Micke fick fast plåtskrället så du slipper oroa dig nästa gång det stormar *kram*

Linda sa...

Bloggblad: jag såg dina foton idag och det ser så ljuvligt ut.
Det låter som en fin kväll i kyrkan.
Ljus fast det är mörka minnen...

Mildamakter: Micke och plåt är på marken :) men plåten måste upp igen så att skorstenen inte blir full av vatten, men det tar vi en annan dag.