tisdag, mars 06, 2007

Tack...

... för alla snälla ord och alla tummar, tår och tassar som hålls på olika håll i världen.

Jag försöker förklara för min matte hur jag mår, men av någon anledning så blir inte hon lugn.
Nu ska de peta ner medicin i halsen på mig två gånger om dagen, morgon och kväll, och man kan ju ha roligare. Men nu är det som det är så det är bara att svälja vackert.

Tydligen ska vi till det där stora huset i stan om några veckor för att jag ska bli stucken i armen igen, hoppas då att det ser bättre ut så att matte får lite lugn och ro.

Jag väntar ju som bäst på att den sista snön ska försvinna och att det ska bli lite torrare ute så att jag inte blir så smutsig när jag tar mina promenader.
Tror snart att det är dags för någon liten musjakt också. Bonden ska nog snart ut och köra med sin stora traktor och då brukar de bli fart på de små liven.


Mjau :)

(extra spinn till Tina som förklarat så bra för min matte - puss till Pysen)

14 kommentarer:

Moni sa...

Fy vad trist, det är aldrig roligt att vara sjuk och dessutom tvingas käka äcklig medicin!
Men du, det blir bättre sen!
Gos å kram!

mossfolk sa...

Jag älskar medicin, för då brukar man få köttbullar med! Fast mattar är helt knasiga, min matte blir helkonstig när det är något. Och några gånger har det faktistk varit lite synd om mig!
Krya på dig och lycka till med musjakten! (jag lyckas aldrig få tag på dem, men stallkatterna hjälper mig ibland :)
/Vovven

Anonym sa...

Krya på dig Selma och se nu till och bli riktigt bra så matte slipper vara så orolig. Min matte blir också väldigt orolig när jag inte mår riktigt bra.
Många kattkramar från Sessan :-)

Anonym sa...

Känns jättebra att kunna ha hjälpt till! Efter fyra år med samma sjukdom på lillPys och dagliga tabletter så har vi en del erfarenhet om detta.
Ett tips till är att mosa pillret i något som Selma älskar och ge henne det. Pysen får sitt i fil varje dag och hon är väldigt tydlig, MJAUar högt, om vi missa tablettiden....

Pys och jag håller alla tassar och tummar vi kan för er!

Anonym sa...

Du ska veta att ni är det näst käresta som era hussar och mattar har (ifall det finns barn i familjen) och därför oroas vi. Men jag hoppas och tror att du kommer att bli pigg igen nu när du fått ny medicin.
Vi hade en hund förut som levde nästan hela sitt liv med corticon...det fungerade bra.

JULIEK sa...

Ja jag fattar ju hur din matte har det. Det er svårt at se at sina djur inte har det bra. Hoppas du snart springer ut och fångra många møss som du kan ta hem til din matte. Tror hon blir jætteglad da. Stor kram til deg : )

♥ Pia... sa...

hej...jag ser nu att det inte är läge för det som jag tänkt mej att du ska få göra....hade en utmaning till dej på min blogg...Om du har lust så är du välkommen ...hoppas innerligt att din Selma blir frisk..PIA

Linda sa...

Moni: det är inte så roligt när de ska stoppa piller i munnen på mig, men jag är ju van, har fått annan medicin över ett år nu. Spinn o kram :)

Mossfolk/Vovven: tycker det är bra att du försöker jaga möss istället för katter :)
jag är inte så glad för köttbullar, men Ahlgrens bilar är en bra muta :)

Jenny/Sessan: det är synd att de inte förstår vad vi säger, tror inte matte behöver vara så orolig, jag är ju som vanligt. Kram

Tina: det är så skönt att kunna få svar från någon som pratar ens eget språk, och som har erfarenhet.
Det känns tryggt att kunna fråga er.
Selma tar tabletterna utan problem, hon har ju fått kortison dagligen över ett år.
Men visst får hon något godis ibland :)

Gunnel: det är helt okej att äta medicin om det hjälper, eller håller det i schack i alla fall.
Men jag ser ju att matte och husse kollar in mig extra noga.

Julie: jag har tagit hem nyfångade möss så många gånger, de har varit alldeles färska men matte och husse uppskattar inte det ;)
Jo, de säger att jag är duktig och sen stänger de dörren tills jag lekt färdigt.
Hm.. jag vet att man inte ska leka med maten egentligen :) Kram

Pia: jag kikar in till dig och ser vad du har för dig :)

Elisabet. sa...

lindalotta: ingela som har kommenterat hos mig ang. utmaningen, har en fråga som jag inte kan svara på. Kan du hjälpa henne?
Hon finns i min länklista.
Ingela i Malå.

Linda sa...

Elisabet: jag har svarat hos dig och hos Ingela, vi får se om det funkar, annars får vi prova något annat.

Monica sa...

Jag tycker att du i alla fall ska förklara för matte att katter som mår riktigt, riktigt dåligt går undan och vill vara för sig själv.
(Kanske blir hon lite lugnare då, hon är väldigt orolig för dig, vilket ju är fullt förståeligt).

Men usch, för att ta en massa mediciner. Hoppas verkligen att du mår bättre snart.

Tankevågor sa...

Varm kram till dig och din matte!

Linda sa...

Monica: det ska jag verkligen berätta för henne.
Och jag går verkligen inte undan, jag vill ligga nära, gärna på, min matte eller husse - när som helst och var som helst :)

Londongirl: tack så mycket och detsamma till dig och dina fina husdjur :)

K sa...

Kattfröken: Hoppas att Selma blir bra av medicinen. Skönt att slippa tratt i alla fall. Tabletter är mums, jag bara gapade och svalde, men Kattherren är inte lika duktig har jag hört. Krya på dig!