fredag, december 01, 2006

Fredag!
Idag har det varit lugnt på jobb, och tro det eller ej, men julplaneringen är klar och alla verkar nöjda och glada. Jag fick min önskade ledighet så det känns verkligen skönt att ha det att se fram emot.

Efter jobb åkte jag direkt till frisörstolen, där satt jag i två och en halv timme och blev ompysslad. Hon som klipper mig, Linda :), är en god vän till mig. Vi surrade en del och jag blev klippt och folieslingad.
Nöjd körde jag hem till dukat bord och ett glas vin.
Vi såg Idol-finalen och ingen blev väl direkt överraskad?!

Jag har provhängt Glänsa och det blev så bra så att den får hänga kvar där. Imorgon kommer ljusstakarna och någon stjärna på plats. Ska även göra i ordning en adventsljusstake med mossa och små änglar. Kanske köper jag en Julstjärna. Sen räcker det så länge.
Senare kommer några änglar och tomtar fram. Granen får vänta ännu längre :)
En skön helg önskar jag Er Alla.

7 kommentarer:

Monica med yffen sa...

Vad fint det blev! Den där ljusslingan är faktiskt jag också sugen på.

Ha en bra helg du också!

qi sa...

Ska också fixa lite adventspynt i helgen. Ha en fin 1:a advent Lindalotta!

Linda sa...

Monica: det blev väldigt mysigt faktiskt. Jag har varit lite allergisk mot sådana slingor tidigare, men mamma har haft en sådan i flera år och hos henne ha det sett så mysigt ut.

Bettankax: så vitsig du är :)

Qi: ja, idag blir det lite pyntning och sen bara mys.
Önskar Dig också en fin 1:a advent.

Anonym sa...

Vilket fint fönster! Den där ljusslingan gör sig perfekt där. Hmmm...Borde kanske ha köpt en sådan på IKEA igår...

Mysigt för dig att vara nyfixad i håret.

Trevlig helg!!!

Moster Mjölgumpa sa...

Min arbetskamrat har köpt 4st glänsa åt mig. De sålde dem för 49kr ´när hon var där, Gissa om det var som ett plåster på såren efter min stora städiver i somras.

Linda sa...

Annika<. ja, jag belv nöjd med fönstret. Micke var lite skepteisk när jag kom hem med den och nu vill han att vi ska ha fler... :)
Alltid skönt att vara nyfixad i håret!

Moster mjölgumpa: 4 st!? Det var inte illa. Jag fick också min för 49 så jag skulle kanske tagit två i alla fall.
Jag såg ditt fönster hos Elisabet, det ser jättfint ut!

Anonym sa...

Glänsa är så fin. Evelina, som har flyttat hemifrån, har den som en väggdekoration under en hylla. Det är det första som man ser när man tittar in i hennes rum...jättefint