torsdag, maj 05, 2011

Russinfingrar.



När vi för tio år sedan flyttade in i vårt hus, bytte vi ut alla maskiner, så som tvättmaskin, torktumlare, kyl, frys osv.
För en tid sedan lät vår diskmaskin väldigt konstigt och vi började då fundera på det faktum att maskinerna nu skulle ge upp, en efter en.
Idag avled diskmaskinen.
Jag har således precis handdiskat en proppfull diskmaskin och fingrarna har blivit närmre 90 år.

Man kan ju alltid hoppas att mäklaren som kommer på måndag för att värdera huset inte är sugen på att testköra diskmaskinen...
(jag tror nämligen inte att maken hinner införskaffa en ny maskin i helgen när jag frotterar mig på spa)

5 kommentarer:

Elisabet. sa...

Här har vi ingen diskmaskin och jag känner inget behov av nån heller .., men jag har ju pv ,-)

bettankax sa...

Inte kul:( handmassage på SPA;)

Tankevågor sa...

När vår diskmaskin gick sönder en jul kom jag ihåg att jag tyckte att vi kunde vara utan i alla fall ett tag. Men det tyckte inte min man... Så jag minns att vi åkte i snöstorm och köpte en ny. (Det var nämligen han som hade fått ta hand om diskandet)

Ska ni flytta?? Har missat det här tror jag.

Annika sa...

Trist med maskinen, men härligt md spahelg!!!
Säger som Lisbeth, ska ni flytta???

Linda sa...

Elisabet: här är det omvänt, det var jag som diskade - två gånger hann jag med innan den nya maskinen var installerad :)

Bettankax: vi får väl se om det hinns med :)

Lisbeth: här fanns också en man som tyckt att det skulle ordnas en ny diskmaskin på studs :)
Ingen flytt än, men en husvisning på söndag och då är det skönt att vara startklar :)

Annika: jag "råkade" snubbla över ett hus så på söndag ska det inspekteras. Vi får väl se vad som händer.