fredag, augusti 19, 2011

Pottan.


Vid ett flertal tillfällen har vi fått veta att Ebba kissat på pottan på dagis och härom dagen hade hon även bajsat.
Det är stort för en unge som egentligen inte velat bajsa sedan hon var fyra månader. (hård mage är ett j*kla otyg!!)
Idag hade hon lyckats få av sig blöjan i sin säng, troligtvis under morgontimmarna eftersom blöjan var blöt och sängen torr. Hur som helst, jag sa till henne att sätta sig på pottan men istället ställde hon sig bakom en stol och kissade på golvet... Suck.
När jag själv satt på toa så kom hon och gjorde mig sällskap och då, då pressade hon fram några droppar i pottan.
Jag tömde pottan i toastolen och sköljde av den och berömde det lilla trollet.
När jag borstar tänderna plockar hon fram pottan igen, sätter sig och trycker fram en skvätt till, tömmer pottan i toastolen och spolar. Sen sköljer hon av pottan och ställer den på sin plats.
Där jag stod jag med tandborsten i handen och bara gapade.

Det får bli en guldstjärna för morgonens bedrift!

Inga kommentarer: