söndag, april 18, 2010

Bio

Så var det dags att utnyttja den första födelsedagspresenten.
Ebbas mormor kom och passade henne och vi stack iväg till stan och såg Änglavakt. Ojoj, så mycket tårar och så mycket känslor och tankar den väckte.
Det är mycket Michael Nyqvist nu, när vi kom hem såg vi mer av honom på tv.
Jag tycker otroligt mycket om honom.
Men det är väl för att han aldrig spelat någon riktigt äcklig idiot, för då brukar jag ha svårt för dem senare.
Taskigt egentligen, det är ju för att de är duktiga på sitt jobb, att kunna spela vidriga figurer.

Jag hade länge svårt för Per Morberg, det har jag inte längre. Numera älskar jag honom i hans eget matprogram.

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Och själv är jag väl den enda i landet som INTE tycker att han är en bra skådis, M.N, alltså ,-)

Härligt med biokväll.

Jag ska försöka övertala bettankax när jag får nästa lön ..., då MÅSTE det bli bio av. Alltså junilönen. Den här blir bara halv.

Linda sa...

Elisabet: även solen har sina fläckar :) det kan ju hända att du ändrar dig en vacker dag och inser hans storhet :)
Det där med bio verkar svårt... :)