söndag, april 11, 2010

Gamla fotografier



På bilden här till vänster så har Bettans pappa [min morfar alltså] också fått komma med på bilden och då kan hon minsann smygtitta lite på pojkbebisen i klänning.






























































Här har bror nummer två kommer till världen och hon ser mindre bekymrad ut. Däremot tycker jag att bror nummer ett ser lite skeptisk ut... Året är 1961.
Tror ni att flickan på bilden är nyklippt?? Här kan vi prata om valuta för pengarna...




Tja, vilket år kan vi tala om här? 1964? 1965?
Oavsett vilket så är det den samlade syskonskaran och det är utklädning på schemat. Under hatten till vänster kan jag se otroligt mycket av mig själv. Korgen hon har på armen, min mamma, den står numera i Ebbas rum.

6 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag tror det är tidigare än -65. Möjligen -62, -63. När jag konfirmerades -65 hade vi redan börjat se lite tuffare ut och underkjolarna var borta.

Linda sa...

Bloggblad: haha, så du menar att ni var tuffare när ni klädde ut er?!
Hihi!
Nä men allvarligt talat, så är pojken längst till höger född på sommaren -61, så det är nog tidigast -64. Men det är nog -65, vi får väl höra med hon som kanske vet.

hon som vet sa...

Året är 1963!

Linda sa...

Attans!
:)

Elisabet. sa...

TAck för flera bilder .-))

Och oj, så lik lillebrorsan är sin storasyster, där på bilden där nr 4 har kommit till världen.

Annika sa...

ÅÅÅH vilka lovely bilder!!!
Gillar!!
HAHA, Bettans fisyr ja...NOG fick hon valuta för stålarna alltid.
Äkta Tjorven stuk!!
Så fina bilder.
Sätt upp dem i Ebbas rum. Superduperfina!!
När jag var liten, sådär en tre fyra år var klänngarna så korta att man såg underbrallerna...Snyggt...hehehe...det vare runt 1970.