måndag, april 12, 2010

Ny vecka.


Vi har varit och storhandlat och nu är kyl och frys välfyllda igen.
Natten har varit ganska bedrövlig, för min egen del.
Slumrade en halvtimme på soffan igår eftermiddag och det fick jag betala dyrt för. Klockan var över tre innan jag kom till ro natten till idag... Blä!
Jag vet ju om det där och ändå så är det så svårt att motstå en slummer när ögonen blir så där tunga...

I vilket fall som helst så var det premiäråk idag, i vagn utan sån där babysits. Det är numera en stor dam som följer med och handlar.

4 kommentarer:

mossfolk sa...

Nu har jag gjort det igen. Sprungit här in och ut utan att lämna kommentar. Slår faktiskt en kik dagligen.
Tittat på urcharmiga Ebba-bilder och på de gamla fotona.
Mammas kusin hade lagt upp en massa gamla foton på facebook igår. På morfar och hans syskon som barn, deras föräldrar,mm. Så himla roligt att det finns bevarat!

Annika sa...

HATAR det där att inte kunna somna, och det drabbar mig titt som tätt. Vidrigt är det.
Skönt att bara kunna sätta Ebba i kundvagnen numera va?
Kram!

Bloggblad sa...

Så där är det för oss som är slummerberoende. Jag gör det ideligen, slumrar bort på soffan och sen snurrar till 02-03... Har just återvänt från Nirvana.

Fast det är inte alltid det blir svårare att somna, när jag vet att jag har sovit en stund, kan jag slappna av på natten - vet ju att jag har fått en dos sömn.

Jag är som piggast framåt nattkröken, det är rätt jobbigt när tillvaron är anpassade efter morgonpigga människor.

Linda sa...

Mossfolk: åhhh, jag håller också på så där... Gamla foton är så roligt, speciellt när man känner en anknytning eller får höra historien bakom.

Annika: det är fullkomligt värdelöst att snurra runt så där. Jag blir extremt stressad och då är det stört omöjligt att somna. Men nu hoppas jag att kommande natt blir bättre.
Jag kunde inte helt koppla av med henne i vagnen, men det är väl inte meningen heller.
Kram

Bloggblad: sådana perioder kom jag in i förut, att jag somnade så fort jag kom hem från jobbet och ändå kunde jag sova på natten. Men det var oftast på hösten och vintern.
Nu vet jag inte hur min sov-klocka är inställd längre, tycker den har varit ganska kass länge ;)