lördag, juli 10, 2010

Dagens underbara Ebba!


Dagen till ära har Ebban passat sin mormor medan hennes mamma och pappa smet iväg till stranden för några timmars total avkoppling.
Det har varit en hel del gnäll från ovanstående madame de senaste veckorna och några timmars respit gjorde underverk - för oss alla.
Så jag har badat i havet och simmat som en liten delfin och bara varit under några timmar...
Underbart!

Nästa gång vi åker till stranden så ska vår lilla med så klart, vi får väl se om hon uppskattar det lika mycket som vi. Annars får hon helt enkelt lära sig det :)

Jag älskar värmen och salta bad och ljumma kvällar och allt som hör sommaren till, det som besvärar är värmen om nätterna...
En varm bebis är ingen nöjd bebis, men hon är superduktig, vår lilla!!
Nu är det jag som gör henne sällskap och trynar in.

4 kommentarer:

bettankax sa...

Gullunge, I love you!!

Elisabet. sa...

Vilken snäll liten madame som sköter om sin åldriga mormor .-)

Ebba: hälsa henne från mig, om du läser här!

Kram, kram.

Linda sa...

Bettankax: :)

Elisabet: jag tror nog minsann att du själv ordnat ovanstående :)
Men det är väl klart att Ebban läser här :)
Kram

Bloggblad sa...

Jag gissar att det är den yngre madamen som har varit gnällig... :)

Jag älskar också bad och värme och har fått mycket av bådadera idag. Nätterna klarar jag genom att vi har korsdrag med alla fönster öppna på övervåningen, då blir 28 grader uthärdliga. I går hade jag två frysklampar i sängen och kylde ner mig bit för bit med.

På nedervåningen har vi AC - i morgon blir det innejobb i de rum dit kylningen når. Per har visserligen semester, men måste jobba, chefsprivilegium... när kylsystemet pajar i det allra heligaste. Båten får vänta lite.