tisdag, juli 20, 2010

Varm i hjärtat...



En fullkomligt makalöst fin dag är alldeles snart slut.
Vi åkte hemifrån 10.30, hämtade mamma och satte kurs mot Kivik där årets marknad väntade på oss. Efter en lång bilfärd fikade vi äggmackor på backarna ovanför havet. Stärkta av kaffe gav vi oss in i dammet...
En brödkavel till mamma och fårskinnstofflor till Ebba, ja det var nog dagens skörd :) Och marknadskarameller så klart!
Efter några timmar drog det i kaffetarmen och vi gick mot bilen och mammas nybakta sockerkaka.
Dammiga och varma styrde chauffören mot stranden i Knäbäckshusen. Detta vackra landskap...
Vi badade av oss dammet och det var Ebbas premiärbad i havet - japp, hon gillade det!

Men var vi inte lite hungriga? Oj, klockan går fort när man är lycklig.
Mot Simrishamn och en restaurang. Vi satt i solen och åt god mat och skålade i vitt vin. Vilken sommardag!
Och Ebba - hon strålade som solen, precis hela dagen, trots att vi hade 1,5 timmes bilkörning hem.
Väl hemma blev hon avdammad igen och vällingen drack hon i ett nafs. En liten, liten stund senare sov hon i min famn...
Nu kallar min kudde på mig, jag är precis lika slut som dagen.
Imorgon väntar en ny dag vid havet tillsammans med goda vänner.

Tack för att jag fick uppleva idag.

5 kommentarer:

Jenny sa...

Åh, vilken underbar dag ni hade igår och vilket härligt foto på Micke och Ebba:)
Livet är härligt!

Kram

Mian sa...

Jag blir helt fnoskig snart om jag inte får bada i havet.
Jag bara jobbar och jobbar och jobbar denna sommar. Bläh...

Bloggblad sa...

Men ÄR det inte Stenshuvud jag ser i fjärran? Det var ju där jag lögade mig förra sommaren och njöt så jag kan känna vattnet än!

Linda sa...

Jenny: vi fortsatte på samma spår idag :)
Kram

Mian: men tös, det är väl klart att du måste bada - i havet!! Se till att trolla bort dig i helgen :)

Bloggblad: falkögat är på :) Du har så klart för dig! Vattnet var underbart!

Bloggblad sa...

Varför har vi inte såna stränder vid vår kust? Bara ett par få med sand - och inte alls långgrunt.

Hoppas lilla Ebba får i sig vätska och piggar på sig fort.