tisdag, juli 13, 2010

Sista tjejen!


Efter en förfärlig natt, när ingen av oss sovit med någon reda, åkte vi iväg på 1-års kalas.
Nu har vi firat den sista tjejen i kompisgänget! Tänk att våra små numera är så stora...
Det var en klistrig dag då ingen av barnen egentligen trivdes så bra. Vi lämnade redan efter några timmar [i vanliga fall pratar vi bort mååånga timmar] och när vi kom hem stoppade jag ner en klistrig unge i sängen.
Hon knorrade länge och väl men jag lät henne vara och nu är det så tyst, så tyst.
Det har regnat lite under dagen och luften är betydligt svalare - kanske kan hon få lite välbehövlig sömn nu.

En annan, som lyssnar på alla som räknar ner till sina semestrar, har kommit på att om 8 veckor väntar de på mig på jobbet...

4 kommentarer:

bettankax sa...

Klistrigt är ordet för dagen...
Jag räknar ner:)))

bettankax sa...

Klistrigt är ordet för dagen...
Jag räknar ner:)))

Elisabet. sa...

Klistrigt är ordet för dagen här också. Svettigt. Äckligt.

Och åååå, så roligt för dig att få börja om att jobba .-))))

Linda sa...

Bettankax: nu är det en mycket mer behaglig temperatur!
Du ska kanske räkna ner till måndag, med tanke på helgens uppdrag... :)

Elisabet: hoppas att ni också har fått skönare luft att andas. Det ser ut som att det kan bli en natt då man kan sova :)

Jag vet inte om det är så roligt, det där med jobbet.... :)