fredag, september 12, 2008

Ombyte

Tidigare i veckan såg jag fram emot en lugn helg utan inplanerade händelser. En söndag ensam hemma såg jag också fram emot.

Nu blir det inte så. Lördagen kommer att försvinna i ett nafs. En massa smågrejor måste fixas, lunch hos mamma och stövelprovning och sen fotboll på Stadion. Och så vard en dagen slut.

Söndagen vet jag egentligen inte mycket så mycket om ännu. Jag vet däremot att jag borde städa, men det kan man ju göra vilken dag som helst.

Eller hur?

11 kommentarer:

Anonym sa...

Men du, lördag eftermiddag kan du ju strunta i o tillbringa i storstan, LL!
Där kommer inget kul att ske.......

Bättre o ha det trevligt i byn med ett glas rött i handen kanske?!

Trevlig helg!

Linda sa...

Filur: lille vännen, nu ska du inte ta dig ton! Du kan ju följa med mig på onsdag och se på riktig fotboll, eventuellt kan inte maken min.

Anonym sa...

Ta mig ton? Det hade jag aldrig vågat göra mot dig:-).

Dessutom:- Mig veterligen spelas det bara riktig fotboll här i Skåne uppe på Olympia, o dit ska väl inte du?

Anonym sa...

Visst kan du städa vilken dag som helst :) Det finns som sagt roligare saker att göra när det är helg!
Jag tycker inte att filur ska vara så stöddig :)
Ha en trevlig helg vännen!
Kram

Linda sa...

Filur: Olympia? I Aten?
Jag fattar ingenting. Usch, jag får utslag av att skriva ordet bara...

Jenny: det blir nog inget städat, känner mig inte alls i form :(

Anonym sa...

Kul att du anstränger dig för o vara rolig, frun!

Olympia finns, som du rätt&riktigt säger, även i antikens Grekland. Frågan är bara vilket av dom som är mest i heligt?! Om jag får bestämma så vet vi båda svaret...

Ta nu tillfället i akt o ha en riktigt trevlig lördag hemmavid o inte i storstan!

/Filur

Anonym sa...

........frågan är bara vilket av dom som är mest i heligt?!???

Lika självklart som att HIF är bäst i Skåne, så ska det givetvis vara:-....är MEST HELIGT!!

Även solen har sina fläckar......

Linda sa...

Filur: det är tur att inlägget hamnat en bit ner så att andra slipper läsa de sorgliga raderna, oavsett stavning. Jag syftar på innehållet... :)

Anonym sa...

Hallå du!

Nu blev jag lite ledsen....

Linda sa...

Filur: åh, förlåt!
Du ska få en kram nästa gång vi ses. Känns det bättre nu?

Anonym sa...

Men du, nu rodnar jag istället!:-)