onsdag, oktober 06, 2010

Kulmen?

Jag tränade och det var kanske tur efter en hel dag på rumpan på en föreläsning/utbildning, men oj vad tung kroppen kändes.
Jag är nog inte riktigt frisk :(

Och det är definitivt inte Ebban heller. När jag kom hem så satt två utslagna personer i soffan med alldeles blanka ögon. Den ene av oro och den andra av skyhög feber.
Och aptiten har sviktat idag. Vår Lilla mår inte alls bra.
Vi satt länge med vällingflaskan innan nattningen och till slut så fick hon i sig allt - till vår lycka!
Imorgon får det vackert vända annars får den här mamman ont i magen...

10 kommentarer:

Lena sa...

Jaa, det förstår jag. Hoppas att lilla fröken är piggelin i morgon igen, ja du med. Kram

Linda sa...

Lena: det är skönast när allt är som vanligt. Men det är ju inte hela världen med feber. Egentligen.
Kram till dig med!

bettankax sa...

Håller alla tummar att ni båda mår bättre i morgon. Gonattkramen

Linda sa...

Bettankax: inga kramp-attacker bara ;)
Godnatt och sov gott!
Kram

Bloggblad sa...

Feber är barnens vän, sa fröknarna på dagis när ungarna hade feber. Nånstans i glömskans dimmor minns jag hur himla orolig jag var när Cecilia hade feber och vägrade äta och bara spottade ut det jag lyckades truga ner skedvis bakom en glasspinne (jo, alla knep var tillåtna redan då!)

Det går över så fort det vänder... jag lovar!

anna of sweden sa...

Håller också lite tummar här bortifrån Amerikat!

Kram till hela lilla familjen!

Jenny sa...

Hoppas Ebba och du mår bättre idag!!
Krya på er!

Kramisar

Annika sa...

Usch, jag vet hur orolig man blir när de små är sjuka. Ont i magen är just vad man får...
Jag hoppas verkligen det har vänt idag.
Kram!

mossfolk sa...

Usch usch, hoppas att hon kryar på sig snabbt!

Linda sa...

Bloggblad: feber är ju inte farligt i sig, men jag oroar mig ändå...
Och när hon inte vill äta glass heller så känns det inte bra :(

Anna: kan du hålla lite till?
Kram

Jenny: tyvärr inte när det gäller Ebba, men jag börjar nog återgå till det normala.
Kram

Annika: vi lever på hoppet och tror på en vändning imorgon istället.
Kram

Mossfolk: ja, nu får det verkligen räcka. Till helgen vill jag ha min piggelin tillbaka!