måndag, oktober 04, 2010

Och så var det måndag:

Efter en ganska rörig natt med många tårar och lite gnäll så är det läge för en alldeles lugn dag i det här hemmet.
Tårar och gnäll beror på att febern härjar i Ebbas kropp...
Jag var lite kaxig igår och kommenterade hur skönt det var att hon sluppit febertopparna på ett tag nu. Och så får Liten betala för min dumhet...

Jag själv har också mått bättre, har någon envis bacill som varken vet ut eller in. Det blir liksom inget av det, mer än att jag känner mig halvtaskig och hängig.
Ja, ni hör ju, det blir en en lugn dag idag.

3 kommentarer:

mossfolk sa...

Usch, det där med baciller som inte kan bestämma sig är inte det minsta kul. Jag går lite lika dant nu. För frisk för att vara hemma men fy så motigt det är och så trött jag blir av minsta aktivitet. Krya på er båda två!

Linda sa...

Mossfolk: tråkiga baciller tycker vi inte om!!
Jag blir också trött av att försöka åstadkomma något :(
Nä, nu piggar vi på oss, tycker jag. Du med!

Bloggblad sa...

Fy så jobbigt. Fick just mail från min dotter som inte mår bra än efter 2 veckors förkylning, men som håller på att inskola en liten 1½-åring och inte vill missa det... kaos på hennes jobb med många sjuka och många vikarier som inget vet...

(Men jag är lycklig, fick ett skolfoto på lilla L... som stortrivs och älskar att ha läsläxor)