söndag, februari 13, 2011

Blocket

Rensar, sorterar och packar.
Det ser ut som om vi ska flytta, men det ska vi inte. Det är däremot en ny soffa som ska flytta in och då är det en del möbler som får tacka för sig.
Jag hoppas kunna bli av med en del via blocket. Det känns bättre att någon annan tar vid istället för att bara kasta.
Efter många funderingar om var jag ska göra av alla mina böcker så har jag äntligen tagit ett beslut. De är numera nedpackade i stora plastlådor med lock och får flytta en våning ner, till källaren.
Där får de stå.

Men sen finns det saker som jag inte vet vad jag ska göra med.
Spara eller kasta?

FASS 2005
2 st Oystercard (till tunnelbanan i London tex)
udda ljusstakar
alla CD-skivor som aldrig spelas
alla filmer som aldrig ses på

Med mera med mera....

5 kommentarer:

Killmamman sa...

köp en extern hårddisk att lägga in alla skivor och filmer på och släng sedan den fysiska exemplaren, det har jag gjort, så himla skönt. och kasta det andra! jag är dock lite notorisk slängare, slänger hellre än sparar... :)

Linda sa...

Killmamman: bra tips, tack!
Jag är egentligen en slängare, jag också, men jag har en man som är min motsats - det ska sparas på allt...

Tankevågor sa...

Jag gillar också tanken på att någon annan kan ha användning för det man vill bli av med. På något sätt känns det mer miljövänligt att låta det gå vidare än att bara kasta det.

Men å andra sidan känns det jätteskönt att åka till återvinningen och verkligen kasta sånt som man vill bli av med också.

MOTTAGNINGEN sa...

kasta FASS. Den ligger på nätet och är alltid uppdaterad där, www.fass.se.

Linda sa...

Londongirl: vi har så otroligt mycket som vi borde kasta, men eftersom det finns plats så samlas det på hög i källaren... Illa.
Men det här är ju fina möbler som någon annan kanske kan ha användning för.

Mottagningen: tack - den är kastad :)
Det är ju bäst med uppdaterade uppgifter!