söndag, februari 27, 2011

Tiden. Eller livet.

Häromdagen pratade vi frisyrer på jobb.
Första gången jag träffade min man så hade han långt hår och förskräckligt ovårdad skäggväxt. Några dagar senare förvandlades han till en ny man, håret klipptes kort och skägget rakades av. Det var till hans 25-års dag.
Nästa år fyller han 40...

Och för en stund sen kom jag på att vi bott här i vårt hus i precis 10 år.

Tidigare ikväll fick jag en kommentar på facebook från en gammal kompis, det är säkert 20 år sedan vi sågs senast. Hon tyckte att jag såg precis likadan ut nu som då! Jojo. Så nu kryper jag till kojs och jobbar på skönhetssömnen.

2 kommentarer:

Annika sa...

Tiden flyger så snabbt. Ofattbart. vart tar den vägen?
När ngn igår på oscarsgalan nämnde en av mina favoritfilmer, och sen att den var 35 år gammal, trodde jag inte mina öron...
OLD!!!

Linda sa...

Annika: två av mina arbetskamrater var lediga idag, de satt uppe i natt och tittade på galan och så mycket kan jag säga - de var inte födda för 35 år sedan... :)
Åh, stor kram på dig, fina Du!