onsdag, februari 23, 2011

Händelserik morgon.

Snön vräker ner igen. Visst, det är vecka 8 som innebär sportlov i Skåne men nu tycker jag att det räcker...
Normalt tar det mig 10 minuter att köra till jobbet, idag tog det drygt 40. Fyra trafikolyckor och folk som kör som om det inte fanns några trafikregler. Det är tydligen helt okej att köra i väggrenen när det är stillastående kö i de två vanliga körfälten på motorvägen...?!
Bilen framför mig for helt plötsligt ut på åkern - det var verkligen snorhalt!
Nu sitter jag inomhus i alla fall och hoppas att man och barn halkat in på jobb respektive dagis. Dags att ta tag i den här dagen.

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Och jag sitter här och väntar på att madame ska boka tid ,-)

Hallååååå!

Linda sa...

Elisabet: gullfia som ringde :)
Hoppas det går bra på jobbet idag!