måndag, augusti 18, 2008

Idag var dagen då allt som kan gå fel, verkligen gick fel...

Jag försov mig. En fågel flög in i altandörren. Jag kom för sent till jobb. Det löskokta ägget var hårdkokt. Produktionsstrul på jobbet av den större arten. Susanna Kallur trillade. [som jag lider med henne] Varuproverna som jag skickade ut förra veckan blev fel. [inte pga mig, men jag fick rätta till det] Klockan blev alldeles för mycket innan jag kom ifrån jobb. Det började regna när jag klippte gräset. Jag blev både blöt och kall.

För att väga upp det hela så tog jag en lång varm dusch. Gjorde inpackning av håret. Lade en ansiktsmask. Tog bort gammalt nagellack och lade på nytt.
Och nu tänker jag äta lite för det har jag inte gjort sedan frukost.

Jag väljer att minnas det sista stycket från den här dagen.
Hur har er dag varit?

6 kommentarer:

Bloggblad sa...

Det är tingens inneboende ondska mot mänskligheten som strular till saker ibland.

Jag har börjat jobba "på rikt" idag, har varit med en liten tysk nyanländ blyg flicka på hennes första skoldag i Sverige. Kul. Föräldrarna var också med. Nyttigt för mig att fräscha upp tyskan lite...

Lena sa...

Jämfört med din så var nog min toppen! Sju introduktionssamtal. Jag har suttit still mao.

Lena sa...

Jag är allt lite avis på Bloggblad som får tala tyska med tyskar :)

Linda sa...

Bloggblad: ibland blir det bara för mycket, fast det är ju väldigt världsliga ting :)
Spännande med en ny tjej!

Panter: fast det vete katten om jag hade velat byta :)
Och jag tycker det är värre att prata ett annat språk med de som har det som modersmål, då får jag verkligen tunghäfta :)

Anonym sa...

Haha, ja, vissa dagar vill verkligen ingenting funka helt enkelt. ;) Snubblade in här av en ren händelse, men fastnade såpass att jag var tvungen att läsa flera inlägg. =)


http://cafenaive.blogspot.com/

Linda sa...

Lina: vad roligt att du gillade vad du läste :)
Du är välkommen tillbaka när du vill!