fredag, augusti 08, 2008

Olympiska Spel 2008


Fredrik Önnevall är en härlig prick!
Under hela invigningen av OS i Peking har jag lyssnat på honom.
När han slutade på Sydnytt var det en stor sorg men jag tror han har ett häftigt jobb nu, som utrikeskorrespondent i Peking.
Men hör ni hur han pratar? Han pratar svenska så som kinesiska låter i mina öron, dvs lite långsamt med betoning på varje ord och lite staccato.
Haha, det spelar ingen roll. Jag tycker väldigt mycket om honom ändå.
Hoppas att vi kommer att få höra honom många gånger under OS.



Och när jag ändå skriver om OS och invigningen så funderar jag över en sak.
Alla har exakt likadana skor, inom landet, när det går in på arenan. Den paraden varade i ganska många timmar.
Är det ingen som får skoskav?
För det om något måste ju vara ödesdigert för en idrottare.
Eller?

8 kommentarer:

Hedgren sa...

Jag gillar också Fredrik Ö. Han verkar både proffsig och avslappad på samma gång.

Bloggblad sa...

Jag funderade mest på hur många toaletter de har...

Linda sa...

Hedgren: Ja visst är han proffsig! Och naturlig.

Bloggblad: haha, det där tänkte inte jag på alls :)
Men nu gör jag :)

Annela sa...

Jag tycker att Fredrik var superbra - lugn och sansad och kunnig. Han hade mycket att berätta om det som man såg som ingen sportjournalist i världen vet.
Hrja Fredrik! Jag hoppas att han kommer att vara med mycket.

Elisabet. sa...

Här är ännu en F.Ö-fantast. Jag tycker att han är en helt suverän reporter som nästan alltid lyckas få sina reportage personliga och intressanta!

Anonym sa...

Håller med dig, han är kanonbra!!

Jag älskar OS, VM, EM o liknande tävlingar men årets upplaga av just OS måste vara...... VM i hyckleri!

Att ett land som Kina får ett så stort mästerskap, med den regimen känns....sådär. Ett land, ett folk som är så indoktrinerade att ingen vågar ifrågasätta dess ledarskap elller styre!?
Pressfrihet? Åsiktsfrihet? Internetcensur?

Nä, årets OS har enligt mig en väldigt bitter eftersmak, då älskar jag ändå idrott över allt!

Idrott o politik hör inte ihop säger dom.............nonsens.

/Filur

Linda sa...

Annela: precis, man får veta så mycket mer än vanligt. han kan ju så otroligt mycket också. Han imponerar stort på mig.

Elisabet: det är nog det som han vinner så mycket på, att han kommer så nära. Och så klart att han kan så mycket.

Filur: jag kanske verkar naiv och blåögd i min omskrivning av invigningen, men så är inte fallet. Men jag vill inte gegga in mig i någon politisk debatt som jag inte kan ta mig ur, men jag kan väl säga som så...
Jag håller med dig.

Anonym sa...

Jag vill inte heller ge mig in i någon politisk debatt bl a beroende på att jag tycker politik är så.....hmmmm....tråkigt o färglöst.

Däremot kan jag tycka att vissa saker här i livet är mer eller mindre upprörande, just för tillfället är OS i Kina ett sådant ämne!

Men jag har en känsla av att du och jag befinner oss på samma våglängd även i detta ämne, begraver därför detta o går vidare!

Jag har idag varit ute o ansträngt mina gamla ben o samtidigt lyssnat på B. Ulveus sommarprogram, han ger ett väldigt sympatiskt intryck!
Hoppas därför att er dag i Kålle&Ada-land har varit till full belåtenhet!!

Vi ses kanske i veckan?!

Ha d super, LL!