söndag, augusti 31, 2008

Kräft- Räk- och Tacokalas

En lördagkväll sätter vi oss på tåget, åker åtta mil, och hoppar av i en liten by på Österlen en timme senare. I en by där jag har tillbringat många somrar och jular. I en by där min farmor en gång bodde.
I samma by bor min kusin. En kusin som jag inte träffar alltför ofta.
Förra helgen ringde han och bjöd på kräftskiva. Igår var vi där.





Vi hann äta upp alla kräftorna innan jag kom på att föreviga dem, alltså är den sista stjärten på gaffeln en raritet.
Vi hade en trevlig kväll. God mat och dryck. Många skratt.
Nöjda satte vi oss på tåget hem. En dryg timme senare kröp vi ner i våra sängar.

3 kommentarer:

Mildamakter sa...

Sedär ja, vi var också på kräftskiva på Österlen igår...och naturligtvis så hade jag ingen kamera med mig :o(.
Mitt minne är inte vad det aldrig har varit...minsann

Linda sa...

Milda: du får ha ett senilsnöre till kameran, det är då ett som är säkert :)
Kräftorna på Österlen är goda i år :)

Ingela sa...

Det låter som en saga att bara hoppa på tåget och åka på kalas... För att komma till järnvägsstation gäller numera buss till Lse, byte där och ny buss till Vännäs. Om man inte ordnar egen skjuts till B-träsk som är närmaste station.