lördag, augusti 02, 2008

Sommarsemester 2008, så blev den.

När jag sitter och tittar igenom bilderna från semestern så inser jag att vi har gjort mycket. Jättemycket.
Vi brukar vara duktiga på att hålla oss ifrån alltför många planer och inbokade datum. Vi vill kunna ta dagen som den kommer.
I år har vi inte gjort så.
Blev det mindre bra då?
Icke!
Vi har träffat så många människor, ätit gott, musiken har flödat och baden blev många.

De sista två veckorna har varit näst intill fantastiska rent vädermässigt. Aldrig att jag vill åka från en svensk sommar när den är så här.
Vi har mer eller mindre bott på stranden. Och dagarna har blivit så långa eftersom vi suttit ute varenda kväll, ända tills fladdermössen vaknar, då vill jag gärna gå in...

Nu när det snart är dags att gå tillbaka till jobb funderar jag på om det är något som jag saknar. Något som vi inte gjorde.
De där SPA-dagarna på Ven som jag funderade på blev inte av, men vad gör det? Ven ligger kvar.

Nu är mitt mål att konservera min inre känsla till de mörka dagarna i november och december och för att inte tala om de långa dagarna i januari och februari...
Minnas veckorna då jag levde i linne och shorts och ändå tyckte att jag hade för mycket kläder, eller kvällarna med ljumma vindar och grillat på tallriken...

Kanske kan bilderna påminna mig.





Bloggträff i Ystad. Ett möte med härliga människor.










Kim Larsen i Skivarp, en alldeles ljummen sommarkväll.










Projekt "förlänga verandan" inleddes.










En annan njöt av vitt vin och bok.










Bio med Jenny.










Många skruvar blev det...










Sommarrock i dagarna tre. Bra musik och härliga människor.










Celebert besök av Tina och hennes man.










Sommarkvällarna har varit sagolika.










Ellis och Junior kom ner ytterligare en vecka och vi gick på bio en kväll.










Bortbjudna till den tomatälskande Tina och hennes man.











Fotbollen drog igång igen efter EM-uppehållet.











En härlig kväll hos oss. Gästerna var Elisabet, Ellis, Junior, PV:n och BettanKax.
[det var då det regnade senast]









Fler sommarkvällar...










En ny gräsklippare fick flytta hem till oss.










Pappa och Boel kom på middag och vi satt ute halva natten.










Förberett för kalas, BettanKax firades.
Och nu är ju verandan klar!









De senaste veckorna har vi bott på stranden.
I Mossby och i Ystad.










Sommarfärg.











Vattnet var så rent, klart och varmt.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin sammanfattning av din ledighet du har gjort.

Zinkbaljan med vatten och sten...vad läckert det såg ut. Du den idén tänker jag anamma...ifall vi får något nytt boende.

Jag har en vecka kvar och usch...den kommer att gå fort.

Bloggblad sa...

Så trevligt att läsa om din sommar! Rena idyllen. klart att du måste ha hittat en mängd ny energi.

Om jag tar ut alla guldstunder ur min sommar skulle de också bli ganska många, men det skulle bli en rätt skev bild ändå...

Villa Nian sa...

Åhhhh, vilkea fina bilder och vilken härlig sommar. Spara de här bilderna och ta fram dom när du behöver dom! *kram*

Linda sa...

Gunnel: jag kände att jag ville sammanfatta det hela så att jag har något konkret att titta tillbaka på , jag vet att jag kommer att behöva det i höst.
Klart du ska göra ett litet bad :)

Bloggblad: roligt att det var trevligt för fler än mig :)
Visst kan det finnas grå stunder men jag kan faktiskt inte komma på någon just nu.

Tina: det är tur att man har kameran med sig överallt så att det finns bilder att se tillbaka på :)
Jag lär behöva det.
Kram!

Elisabet. sa...

Det är just så man ska göra .., jag har gjort det ett par år i rad nu .., sammanfattat med bilder och då ser man ju hur mycket härligt man har fått vara med om ..-)

Ska repetera och göra precis likadant i höst.

Efteråt.

Anonym sa...

Vilken fin sammanfattning av en härlig sommar! Så många fina stunder att minnas. :)

Saga sa...

Efter min bloggpaus ska jag också göra så; sammanfatta i bilder. utmärkt idé :)
Kramar!!

mossfolk sa...

Så mycket ni hunnit med!
Och så mycket härliga saker!
Svensk sommar och semester när den är som allra bäst.

Anonym sa...

Vilka härliga sommar och semesterbilder!!
Tänk på den underbara sommaren när det är höst och det är grått och trist ute. Så blir inte hösten och vintern så "tung" och lång.
Jag har precis spenderat helgen på Österlen hos min farbror och faster i deras gamla hus i Lunnarp. Familj och släkt var samlad och det var väldigt trevligt! God mat och dryck och kubbspel m.m. Avkoppling på högsta nivå!
Vi hörs snart vännen!
Hälsa Micke!
Kram

Linda sa...

Elisabet: det är ett jättebra sätt att sammanfatta det på. Så många ord behövs egentligen inte, bilderna talar för sig själva.
Så det är från dig jag har fått idén :)

Bettankax: du har ju varit med vid väl valda tillfällen :)

Annika: hejsvejs! Åh vad roligt att se din sommar, du har ju varit tyst som en mussla :)
Kram

Mossfolk: när man tittar tillbaka nu så inser man hur mycket man faktiskt har gjort, utan att stressa! Vi har verkligen njutit.

Jenny: det låter som om du har haft en skön helg och det var du värd, så som du sliter :)
Men det är ju lite lättare kanske, eller roligare i alla fall, på ett nytt ställe?!
Kramis

Anonym sa...

Det har verkligen varit en skön och avkopplande helg.
Jag njuter i fulla drag av mina få semesterdagar!
Det är mycket som snurrar runt i mitt huvud....Men så är det när man har nytt jobb.
Jag tycker fortfarande det är roligt och jag möter nya utmaningar varje dag.
Men oj vad jag saknar dig/er på mejeriet!!
Kram

Anonym sa...

Vilken härlig sommar:)