måndag, mars 08, 2010

En helg går så fort...

Helgen har innehållit besök av Ebbas farmor och faster och sen också av hennes mormor.
Vi har gått långa solskenspromenader, ätit och druckit gott och mått bra.

Nu är det måndag igen och som vanligt så undrar man var dagarna tar vägen.
Förmiddagen har vi tillbringat på Ica Maxi och storhandlat tillsammans med en annan mamma och hennes bebispöjk. Så många andra var där inte, och det är ju så skönt!
Jag var tom så modig så att jag registrerade mig för självscanning och se, det gick jättebra :)

Nä, nu kallar Ebba, det är dags för krypövningar.

6 kommentarer:

anna of sweden sa...

Åh, ICA Maxi. Det är sådant en utlandssvensk drömmer om. ;D

Och du, vilka fina Ebba-bilder.

Linda sa...

Anna: haha, det låter otroligt i mina öron - längta efter en mataffär, men jag fattar nog :)
Tack för fina ord!

Tankevågor sa...

Visst går helgerna fort! ICA-Maxi gillar jag....en av de få mataffärer som jag står ut med att handla mat i.

Fniss....jag läste fel först..."nu blir det knipövningar" ;-)

Bloggblad sa...

Jag har aldrig vågat mig på det där med självscanning. Dotter använder alltid det - hon har aldrig råkat ut för kontroll, men hon har en kompis som nästan varje gång får plocka upp precis allt för kontroll. Konstigt nog skulle jag nog också vara så fördomsfull att jag skulle kontrollera någon som ser väldigt slarvig ut.

mossfolk sa...

Jag tänker varje gång att jag också ska registrera mig för självscanning... nästa gång...

Linda sa...

Londongirl: jag har ju genomgått en förvandling sedan Ebba kom till oss. Jag brukade avsky att handla, men nu är det faktiskt helt okej!
Kniperiet får Ebba vänta med :)

Bloggblad: haha!! Jag skulle nog också, som du, kontrollera alla som såg lite bedagade och skumma ut :)
Men jag undrar om de bestämmer själva eller om det väljs ut automatiskt?!

Mossfolk: det tog ungefär 27 sekunder att registrera sig, namn, datum och underskrift!