tisdag, mars 02, 2010

Lagen om alltings...

Efter ett par veckor av bra* sömn så inträffade under natten ett bottennapp. Tjugo i fyra hade jag ännu inte somnat och jag tyckte ganska synd om mig själv. Jag bestämde mig för att tillbringa tisdagen liggandes på golvet med Ebba eller i soffan under hennes sovstunder.
Senare måste jag ha somnat för jag vaknade hur som helst av Ebbas morgonprat och strålande solsken.
Jag tog tag i mig själv och vi klädde oss vid halv elva och gav oss iväg på promenad.
Då gick solen i moln.
Strax därpå började det blåsa.
Sen kom ishavsvinden.
Sen kom hagel.
Snö.
Och sist av allt, regn.

Nu är jag som ni förstår tillbaka inomhus igen, men jag höll ut nästan en och en halv timme.
Vill bara påpeka att det är uppehåll nu och himlen börjar så smått gå mot ljusblått.
Gaaaaahhhhhhh!!!

* bra i min värld...

UPPDATERING 12,47: nu snöar det igen.

2 kommentarer:

bettankax sa...

Nu tycker jag synd om dig. Vissa dagar är sk mellandagar. Men frisk luft är inte fy skam.

Linda sa...

Bettankax: det känns inte så farligt längre, men jag var ganska oglad innan... Vi var längst hemifrån när snön och regnet kom.
Men nu är det blå himmel igen. Här växlar det fort.