fredag, maj 14, 2010

Ledig


En ledig dag som tillbringats i bil, i affärer och hos Ebbans mormor.
Vi har världens finaste unge.
Hon hänger med överallt och inte tillstymmelse till gnäll eller knorr. Hon käkar när maten serveras och sover när nappen placeras i munnen. Övrig tid sitter hon som ett tänt ljus i sin vagn och kollar in omgivningen.
Sen ska jag inte sticka under stol med att hon njöt av att komma till mormor, få röra på sig, krypa och gå och stå längs med möbler.
Men ändå, hon är så fin...

Och jag minns en kvinna från ifjol som hade så ont i magen över allt. ALLT.
Det var synd att hon skulle må så då. Men hon lärde sig, kanske den tunga vägen, men ändå...Det var så hon lärde sig.

5 kommentarer:

bettankax sa...

Ja, hon är en underbart härlig ungskruttamolla! Så fin i sitt hårspänne. Det är ljuvliga tider...:)

Jenny sa...

Visst är hon underbar er lilla Ebba:) Hon är så fiin i sitt hårspänne!
Hoppas allt är bra med er! Nu har jag massor med Ebba abstinens och jag saknar dig min vän...hihi:)
Tiden går så fort.....
Så vi kan väl försöka få ihop en dag som vi kan ses?!:)
Ha en mysig helg trots det tråkiga vädret.

Kramisar

Tankevågor sa...

Åh tänk snart är det sommar och hon är ett år! Minns så väl när vi smsade till varandra och ni skulle iväg till BB. Åh vad jag gick här och tänkte på er då och väntade på att hon skulle komma ut i världen!!

Gulliga Ebba såklart hon trivs hos sin fina mormor!

KRAM!

Linda sa...

Bettankax: hon brydde sig inte ett dugg om klämman :)
Får väl se hur länge det dröjer innan hon hittar den...

Jenny: dagarna går verkligen fort, det håller jag med dig om.
Vi har lite mycket inbokat helgerna som kommer, men nog ska vi få till en träff.
Och du!! Tack för det gulliga kortet!
Kram

Londongirl: jag har suttit och läst mina inlägg från dagen då Ebba kom till världen, blev så varm i hjärtat. SÅ många ni var som var med hela vägen.
Kramar

Annika sa...

Men vad gulligt med hårspännet!!!
Klart att den lilla stortrivs hos sin supergulliga mormor!!
Ja, jag kommer ihåg när Ebban föddes...snacka om att man klickade sig in på din blogg. HELA tiden.
Tänk att det snart gått ett år!!!
Kram!!