söndag, maj 30, 2010

Mors Dag

Första gången för mig.
I fjol var jag jättetjock och inte visste vi då att det var en Ebba som plaskade omkring därinne.
Nu är jag mamma till en 11-månaders tjej, som är något av det ljuvligaste som finns.
Jo, så är det.

Men det blir annorlunda firande idag.
Vi skulle firat flera generationer tillsammans, samtidigt, men nu har mormor blivit inlagd på sjukhus och vi firar lite i omgångar istället. Just nu firar mamma sin mamma och om en stund kommer hon hit så att jag får fira min mamma.
Hängde ni med?!

Vi tänker på dig, mormor.

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

Vi firar alltid det här ganska måttligt, = inte alls. Jag har sett att dottern har ringt, sonen kom ihåg det när jag frågade efter blomsterkvasten... javisst, ja, grattis...

Men det beror nog mest på att jag i alla år har hävdat att det är ett köpmannapåfund med alla såna här dagar... jag känner mig ändå nöjd med livet.

Jag fick också nog när salig svärmor levde och grät och blev helt knäckt om vi inte hade exakt lika buketter till henne och till min mamma... då bestämde jag mig för att "aldrig ska jag..."

Linda sa...

Bloggblad: jag håller med dig, det är precis som alla hjärtans dag.
Men det är inte presenter det handlar om, det är en bra dag att samlas på. Vi är så många nu och det är svårt att få ihop det, men det brukar funka ganska bra... I vanliga fall.
Jag hoppas vi kan ta igen det så småningom, mormor fyller år på onsdag...

bettankax sa...

Tusen tack för positiv påfyllning idag. Gud va jag älskar er! KRAMAR!!

Linda sa...

Bettankax: detsamma till dig!!!
Kram