lördag, december 22, 2007

# Lugnet.

Det har varit intensiva dagar.
Det allra sista som skulle slutföras på jobb, julkramar som skulle utdelas och paket som skulle inhandlas.
Men nu är allt klart.
Jag sitter i soffan och försöker att komma ner i varv, känna att jag har all tid i världen att bara sitta stilla.
Ovanpå allt så fick jag halsfluss till slut.
Så nu är det antibiotikan som ska hjälpa mig att bli frisk.
Fortfarande snyter jag mig stup i kvarten och förstår inte var allt får plats.

Jag stickar på en sista sjal som någon ska få i julklapp.
När den är klar ska julklapparna slås in, och det är något jag tycker är riktigt mysigt.
Jag tycker om att göra fina paket, med fint papper och många snören.

Häromdagen fick jag ett mail från en vän, vars innehåll fick håret att resa sig på mina armar - av glädje!
Det var en jättefin julklapp!

Ikväll är vi bortbjudna, en julfest med vännerna och det ska bli mysigt.
Det kommer med all säkerhet att bli väldigt många härliga skratt och god mat.

Hoppas att ni alla kan känna samma lugn som har infunnit sig hos mig.
Det är välbehövligt och väldigt skönt.

17 kommentarer:

Anonym sa...

I morgon är det Julafton LindaLotta....fotbolls-julafton!
Vilken fantastisk fotbollsdag det blir. Önskar dig en riktigt God Jul.

Linda sa...

Slottsträdgårdsmästaren: ja, det är ju det.
Men av någon idiotanledning så är matchen flyttad till en kanal vi inte kan se :(

Jag önskar dig också en riktigt God Jul och imorgon håller jag tummarna för ditt Barca :)

Lena sa...

Vad skönt att du fått penicillin, då vänder det, så du känner dig säkert friskare om bara några dagar.

Anonym sa...

Hej gumman!

Just nu sitter jag på jobb......har 1,5 tim kvar att jobba.
Så det var halsfluss....Men det är skönt att du har fått penicillin.
Hoppas ni får en mysig kväll med era vänner :-)
Ha en fortsatt trevlig helg och njut av din ledighet!
Hälsa Micke!
Kramisar

Anonym sa...

Det är jag som är anonym......:-)

Villa Nian sa...

Ta det lugnt nu och försök njuta av ledigheten! Många friskkramar till dig från en glad mig :-)

Bloggblad sa...

Jodå, här är lugnt. Ingen som ställer några krav.

Ha det så gott!

Annika sa...

Halsfluss!! Tvi vale.
Men med antibiotika brukar det ju hjälpa snabbt.
Ta det lugnt och ha så KUL ikväll!!!
Kramar!!

Anonym sa...

Usch för halsfluss!
Krya på sig där.

Helt klart tycker jag du ska starta med EFIT (läst hos Ellis) ;)

mossfolk sa...

Usch för halsfluss!
Men visst är det väl precis så julen ska vara. Mysig!

Bert Bodin sa...

God Jul till dig LindaLotta. Här har också lugnet tagit plats.

Anonym sa...

Jag hoppas du blir frisk snaaart!!

Ha det riktigt gott nu, hälsa Micke och Selma!

Och jag passar på att lägga in en hälsning till Bettankax också: God jul på dig, tack för julkortet! Ha det riktigt bra!


K R A A A A M till er alla!!!

Det Mörka Hotet sa...

God Jul och hoppas ni får en skön och frisk jul!


Samuel

Anonym sa...

Imorgon infinner sig nog lugnet här också.

Ha en god jul, Lindalotta! /Monica m y

Anonym sa...

Hm...skrev en kommentar här igår..men något måste ha gått fel.

Bra att du har fått medicin för det kanske sätter sprätt på näsbacilluskerna också.

Det blir en liten annorlunda jul för oss i år...det är ju tidens gång när ungdomarna växer upp.
Men det kommer att kännas lite konstigt när Evelina och hennes pojkvän lämnar oss efter dopp och julfikat. Dom har valt att fira julen hemma hos sig...och det är bara att acceptera.

Tankevågor sa...

Jag önskar dig, Micke och Selma en riktigt God Jul och hoppas att den blir precis så som ni vill ha den!

Kram från Lisbeth

Anonym sa...

Här tar vi det lugnt. Fikar och äter choklad.

God Jul!