söndag, december 02, 2007

# Övning ger färdighet :)

Elisabets katt Pelle har skickat en hälsning till Selma och jag kan bara beklaga att Selma är kastrerad eftersom de har lite äktenskapstycke :)
De hade fått fina kattungar.
Men som sagt, öva kan man ju alltid :)
Jag tror att Selma hade blivit en bra mamma.
Hon har två små mjukisdjur som hon bär omkring på och tvättar när de verkar vara lite smutsiga.
Sitter vi på bottenvåningen så springer hon och hämtar sina bebisar och när vi har lagt oss för kvällen kommer hon och bäddar ner dem i sängen.
Och ni skulle höra hur hon låter när hon bär omkring på dem...

Nu är det söndagkväll och jag sitter tillbakalutad i soffan och njuter av en alldeles tyst och stilla kväll.
Igårkväll var det något helt annat.
Jag hade sedan tidigare fått ett erbjudande om att se Jill Johnssons julshow i Bökeberg gratis, mot några timmars arbete i garderoben.
Klart man ställer upp.
Jill var jättebra och bjöd otroligt mycket på sig själv. Hon sjunger ju mest country och det är något som ligger mig varmt om hjärtat.
Efter henne var det ett bra liveband som spelade, men volymen... Ojojoj.
Antingen är jag gammal och trött eller så var jag extremt känslig igår.
Hela dagen har det ringt i öronen och det har känts som om jag har haft en blyhjälm på huvudet. Utan en droppe alkohol under kvällen igår.
Jaja. Kul var det. Och bra!

Idag har vi varit hos mamma på det traditionella adventsfirandet och det var mysigt (förutom några extremt stimmiga barn.........)
Och som sagt, nu sitter jag i soffan med benen på bordet i julljusens sken och myser.
Micke är på julfest med sina fotbollskillar och med jämna mellanrum plingar det i min mobil av små filmsnuttar och sms.
Det verkar vara en bra kväll för Svedala IF.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är definitivt gammal för jag tycker sällan om konserter live. Tycker det är alldeles för högt.
Tant,är man väl. haha :)

KRAAAM!

Bloggblad sa...

Det sköna med att bli äldre - fast jag räknar verkligen inte dig dit!!! - är att lusten till såna där evenemang avtar med åren... När jag var ung, trodde jag att man skulle sitta och sakna bristen på vilda fester/konserter. Men icke!

Här blev det roligare adventsfirande än jag trodde. Båda barnen + barnbarn kom hem till fikat - fast det inte var planerat. Härligt! Det gjorde att min besvikelse över fjaskot som marknadsknalle kändes lite mindre.

Lena sa...

Jag säger bara det öronproppar används alldeles för sällan. Jag har en hel förpackning, som jag med jämna mellanrum kommer på att jag borde ha haft med mig.

Låter mysigt där i soffan.

Villa Nian sa...

Låter som du haft en bra helg och som om du har det bra där i soffan :-). Hon är för go din Selma jag sitter här och småler! Och det stämmer som du säger Pelle och Selma har äktenskapstycke :-)

Ha en fortsatt trevlig helg :-)

Elisabet. sa...

Vet du: det är nånting jag tycker tyder på samhörighet och kärlek och mycket omtanke... att man får sms och sånt ..-)

Jag har meddelat Pelle vilka färdigheter Selma har. Han hälsar att det gör inget att hon är steriliserad,han kan tänka sig att ha henne som fru ändå ..-)

Och vilket giftastycke dom har!

Elisabet. sa...

Och jag är DEFINITIVT inte för gammal för hög musik. Fråga Ellis.

Anonym sa...

Stämmer. Haha. =)

Men den sortens hög musik har jag inget alls emot. Bara på konserter och dylikt.

Linda sa...

Ellis: när Jill sjöng var det perfekt, när bandet kom hade de så mycket specialeffekter så hela huset darrade :)
Kram

Bloggblad: men det var ju hennes julshow - nog hade du tyckt att det var lite roligt?
jag suktade inte efter maten och dansen i alla fall.
Mysigt att ni fick en bra advent.

Panter: jag har också proppar, men jag får eksem av dem, så det är nästan lika illa. Det börjar klia redan efter ett par minuter.
Men det finns fetvadd och säkert hur mycket annat som helst...
Latheten lyser igenom på mig.

Tina: det blev en bra helg efter en ganska seg sjukvecka.
och visst skulle Pelle och Selma fått fina bebisar! :)

Elisabet: det är vi duktiga på båda två faktiskt.
Och det är skönt för då kan man få ett livstecken utan att behöva störa med ett samtal.
Vi får väl se om Pelle och Selma tåler varandra på riktigt en dag :)
Och när man själv styr volymknappen kan jag också spela som en tok - för då är det ju bara favoritmusik :)

Ellis: när man spelar sin älsklingsmusik om och om igen, då kan det dåna rätt bra :)

Anonym sa...

Jag gillar Jill ... hon strålar tycker jag.

En liten undran...är du 100 på att Selma är en katt...hon beter sig ju som en hund vad det gäller gosedjur :O) Jag har aldrig hört att katter gör så...mysigt!

När jag såg bilden trodde jag att det var en liten mus som hon hade kommit hem med. Vet du...på tal om möss såg Tage att vi hade en i bilen...hua. Rädd var jag när jag åkte på agilityn igår kväll...men det gick bra. Nu är två fällor gillrade. Verkar inte klokt ju...inte nog med att vi bor i ett råttbo utan vi ska ha möss i bilen också :O) (Råttbot har inga möss)

mossfolk sa...

Men vad gullig hon är, Selma. Och visst blir man glad när det plingar för att någon tänkt på en!

Anonym sa...

Jag tänkte genast när jag såg Elisabets Pelle, att han påminde om Selma en hel del. Visst har de äktenskapstycke!

Lika fina, båda två. :)/Monica m y

Linda sa...

Gunnel: jo, jag tror att hon är katt :)
Men vad hon själv tror, det har jag inte en aning om :)
Fy bubblan för möss i bilen!!
Jag blir alldeles nojjig när vi har köpt växter att någon spindel ska bosätta sig i bilen, men möss är ju lite större och kan förstöra desto mer.

Mossfolk: man är ju lite hemmeblind när det gäller Selma :)
SMS och MMS är alltid uppskattat!

Monica: när det gäller Selma och Pelle hade man inte haft några problem att bestämma färgerna på kattungarna :)