söndag, december 16, 2007

# Repris...


Repris och upprepning är de ord som bäst beskriver min tillvaro just nu.
Förkylningen som var på väg bort slog bakut och placerade sig åter i min näsa och i mina bihålor.
Gårdagen var ett enda febertöcken och jag sov bort hela eftermiddagen.
Och natten blev en enda stor kamp mot slem och snor för att överhuvudtaget få luft.


Känner mig ganska ynklig och lite less på detta nu.
Jag har så mycket som ska ordnas och har inte alls tid att ligga här på soffan och snörvla.
Men jag har inget val. Jag orkar inget annat.
Det lär bli jul ändå och på något vis ska mina nära och kära få julklappar trots att det endast finns fem färdiga är hemma.


När det gäller den här förbaskade datorn så känns det ganska trögt där med.
Men nu har jag problem med att komma in på blogger, jag blir utkastad, websidan hittas inte och jag har fel lösenord osv.
Bilden i rubriken har försvunnit och hur jag än försöker så får jag inte in någon ny.
Tycker att det ser ganska trist ut just nu.

16 kommentarer:

Villa Nian sa...

Jag hade en massa problem ett tag men så uppdaterade jag till Internet Expolorer 7.0, då blev det lättare! 7.0 är lite annorlunda men det fungerar! Vet inte om det hjälper för dig men det är ett tips iallafall!

l*eva sa...

jag säger som tina...har också uppgraderat...
Men kan annars bara säga:
Djävlarsförbannadesatanshelvetsskit!
Min förkylning har hållit i sig i 3 (tre) månader!
Man går på 1/4:s fart...men det går det med! *L*

Lena sa...

Fina kort!

Jag tycker också att Blogger strular... ska testa att uppgradera, dvs ska sätta maken på det.

Ska du inte kolla dig hos doktorn, det kan ju vara bakterier och inte virus och då finns det ju hjälp. Jag tycker riktigt synd om dig. Tror att jag själv är på bättringsvägen, ta i trä.

Anonym sa...

Jag tror det är dags för en riktig dunderkur till dig så du blir bra någon gång. Ta du ett snack med din läkare...för det är klart du måste få hjälp.

Du kanske måste omformatera datorn...jo jag vet...det är inte heller så kul

Linda sa...

Tina: jag har IE7 sedan i somras...
Har du fler tips?
Jag har testat att ta bort bilden och lägga in den å nytt och jag har även försökt lägga in en annan bild.

L*eva: eftersom jag har haft IE7 snart ett halvår så säger jag:
Djävlarsförbannadesatanshelvetesit!
Jag går in på min fjärde förkylningsvecka nu och ligger rejält i lä mot dig.
Men jag har ju inga dagisbaciller runt omkring mig :(

Panter: tack :)
Skönt att det inte bara är mot mig som Blogged dummar sig.
Jag får nog se veckan an och om jag inte blir bättre får de väl peta mig i halsen med en pinne ;)
Skönt att du är bättre!

Linda sa...

Gunnel: ja, jag får ringa doktorn i veckan, det är säkert lätt att få tid...
Den här datorn borde egentligen hamna på tippen, så som jag gnäller över den.
Omformatering är gjord... Men det är ju ett tag sedan, men hur ofta ska jag behöva göra det...?

Ingela sa...

Jag har också problem med vinjettbilden. Det syns bara en liten bit av den. Eva i Ö-sund hade samma bekymmer. Inte Bert dock som har Firefox, inte IE.

Just nu har jag inte tid att bry mej, det får bli sen. Men du är alltså inte ensam.

Tankevågor sa...

Stackars dig gumman som är dålig igen! Vet hur det känns. Sa till min kollega i torsdags att nu är min förkylning väck....och så plötsligt i går fick jag FEBER och nåt konstigt på stämbanden så jag bara kraxar!!! Suck! Har inte tid med det här! :-/

Krya-på-dig-kram!

Mildamakter sa...

Men tös lilla, inte nu igen...
Rött vin, divanen och en bra bok anbefalles...är anfallet av den grövre sorten kan man behöva några chokladpraliner (obs - EJ Alladin) för att rätta till kroppskemin.
Krya på sig *kram*

mossfolk sa...

Nä, men usch, nu har du ju dragits med det där länge!
Julklappar brukar alltid ordna sig och julen kommer oavsett om vi stökar och stressar eller ligger hemma och kryar på oss. Hoppas att det vänder snart!

Villa Nian sa...

Såg att även min rubrikbild bara syns till viss del! Det problemet hade jag innan IE7 men när jag uppgraderade så blev det bra. Men det har blivit konstigt nu igen! Tror att Blogger har trixat och dumat till något...

Villa Nian sa...

Hmmm det ska nog vara två m i dummat....

Bert Bodin sa...

Vilken tur att man inte har gått över till nya Blogger!

;)

Elisabet. sa...

Och jag installerade spamfighter och sen bort med det, men då är verktygsfältet i min outlook förändrat och nu hittar jag inte tillbaka och blir GALEN!

Och ingen man har jag heller.

Linda sa...

Ingela: skönt att jag inte är ensam.
Jag installerade Firefox och allting blev bra :)

Londongirl: när jag kraxar njuter omgivningen :)
Skämt åsido, jag var hos doktorn idag, men inga bakterier...
Fick lite hjälp ändå så nu ska jag vila och spraya bort den här förkylningen.
Hoppas du mår bättre igen vännen.
Kram

Mildamaker: trots mycket choklad och god mat under helgen så är jag lika risig än.
Gick till jobb på förmiddagen men körde hem efter jag varit hos doktorn.
Nu ska jag bara vila resten av dagen. Kram

Mossfolk: jag är villig att ge bort snoret till den som vill ha det...
Julklapparna har jag slutat att tänka på nu, det ordnar sig ändå.

Tina: det är IE7 som är konstigt!
Jag installerade Firefox igen, hade den förr och gillade den inte, men nu står jag ut för allt blev snyggt och prydligt igen och datorn är supersnabb :)

Bert: Blogger är oskyldiga den här gången, installerade Firefox igen och se, då blev det hur bra som helst :)

Elisabet: det är inte alla män som kan hjälpa till med det där.
Micke är inte alls hemma på det, men han är superbra på massa andra saker :)

Bloggblad sa...

Jag tappade rösten i går kväll... och den rösten jag inte har, gör ont hela tiden... Jag ringde och sjukskrev mig för morgondagen nyss och fick höra att jag inte alls är ensam om att vara hes...

Krax på dig!