torsdag, september 03, 2009

Svineriet

Nu har det snart diskuterats överallt, den här svininfluensan.
Jag blir lite konfunderad bara...
Senast vi var på bvc så informerades vi om att Ebba inte kommer att vaccineras eftersom hon är"för liten". Tips var att hålla oss ifrån folksamlingar, så som diverse varuhus och inte ta i hand etc.
När jag var på bvc igår, läkarbesök, så räckte läkaren fram handen och presenterade sig...
Det här med att leva som man lär, var försvann det?

Vi, maken och jag, kommer att vaccinera oss, så vet ni det!

6 kommentarer:

Annika sa...

Jag med...
Kommer att vaccinera mig alltså, Karolina och Peter med...
HAHA, lustig läkare där på BVC. neh han levde verkligen inte som han lär...
hihi...

Trevlig helg!!

Tankevågor sa...

Ja här ska vi också vaccinera oss. Jag tycker man måste tänka inte bara på sig själv utan att man inte ska sprida smittan vidare OM man skulle bli sjuk.
Vaccinerar man sig så minskar man ju risken att flera blir sjuka som inte kan få vaccinet.
Nu har vi ju också en liten att tänka på, vill inte att lilla barnbarnet ska bli sjuk.

Här undviker vi också folksamlingar, tvättar händerna ofta och handsprit i väskan.

Kram kram

Elisabet. sa...

Jag vet inte alls hur jag ska göra.

Vi träffar så oändligt många människor i jobbet och hur skulle det gå till att inte ta i hand ...? Det är ju helt omöjligt.

Och alla pengar som vi hanterar .., pengar som människor har i fickorna eller väskor och som dom har fingrat på?

Jo, vi har des.medel i kassan .. men inte kan vi sitta där och desinficera oss mellan varje kund, det går ju inte.

Jag fortsätter nog att vara fatalist.

Linda sa...

Annika: läkarem var en hona...
Och håll med om att det är knepigt, att säga en sak och göra en annan!
Trevlig helg till er också!

Londongirl: jag har alltid tvättat händerna i tid och otid, så att jag alltid får smörja händerna för att jag blir så torr.
Jag tjatar på alla i min omgivning, och nu tjatar jag om möjligt ännu mer...
Det finns de som är lite trötta på mig :)
Kram kram.

Elisabet: åh, det har jag inte tänkt på!
Ni är ju verkligen väldigt utsatta!!
Men du är ju en envis böna, men ska du ändå inte...?
Du måste vara rädd om Dig!!

Bloggblad sa...

Elisabet: Mopedvisir?

Linda: Jag är ganska säker på att läkarna spritar sig rejält mellan varje handskakning. Har ofta undrat hur de kan klara sig under långa förkylningsperioder.

F.ö. är jag inte räddare för den här flunsan än andra. Det är två på min ena skola som är genomförkylda, den ena ligger hemma sen en vecka, den andra harklar och hostar och säger: jag smittar inte nu....
Men vem avgör om det är svinsorten eller ej? Alla kan ju inte springa och testa sig?

Jag tror vi får ta det med knysende ro. Bröstmjölk lär ha en himla massa immunitet i sig - kanske skulle man börja dricka sånt?

Ellis sa...

Jag tänker absolut vaccinera mig, mest för att jag hatar att vara sjuk. Jag har inte tid!! =)

I övrigt gäller ju samma sunda förnuft med hygien som alltid tycker jag. Sånt jag i min enfald gått och trott att alla gör ändå, som standard. Tvätta händerna ofta, inte nysa och hosta rakt ut osv.