torsdag, november 12, 2009

?


Årets sista?
Den doftar underbart.

7 kommentarer:

Mian sa...

Åh lavendel...
Finns det kvar så här sent på året i Skåne? Oj.

Tankevågor sa...

Jag hade också lavendel kvar ute på ön förra helgen. Borde ha "skördat" den för torkning men glömde bort det!

Humlan sa...

Den första och den sista doftar(/smakar) alltid godast!

Linda sa...

Mian: hade jag klippt ner min lavendel-häck tidigare i höst så hade det funnits betydligt fler, nu finns det bara några få, men tillräckligt för att det ska dofta gott :)

Londongirl: jag har varit på väg att samla så många gånger men så glömmer jag det.
Kanske nästa år... :)

Humlan: alldeles riktigt. Precis så är det!

Elisabet. sa...

Jag drog med fingrarna genom all lavendel som jag har planterat vid pensionatets vägg ..,. och vid stentrappan där jag brukar sitta och dricka kaffe ..-)

Christina sa...

Ja, det är i sanning ett avlångt land suckar jag och förundras över att du kan visa upp en sådan kvist nu ;)

mossfolk sa...

Oj, jag håller med Christina. Fast idag behövde jag inte sopa bort snö från bilen :)