söndag, november 01, 2009

Helgen som gick.

En härlig långhelg är på väg att ta slut.
I fredags var Micke ledig och stannade hemma och gosade med Ebba hela dagen. Jag var med mamma hela dagen och shoppade, åt lunch, fikade och shoppade lite till.

Igår åkte tre generationer till den fjärde. Dvs mamma, Ebba och jag åkte till min mormor och hade en jättemysig dag tillsammans. Mormors goda mat och kakor och en härlig promenad i strålande sol.
Micke ägnade sig åt fysiska aktiviteter så som fotbollsturnering med Oldboys.

Idag har vi haft förmiddagsmys och sen blev det den sista allsvenska matchen på ett bra tag för vår del. Det var kallt...
Ebba stannade kvar hemma i sin mormors varma famn.

Ikväll har Ebba simmat lite i den blå plastbaljan och sen somnade hon gott i sin säng strax efter åtta.
Nu tänker resten av familjen bädda ner sig.
Det är härligt att vara småbarnsföräldrar :)

5 kommentarer:

Lena sa...

Det låter hur bra som helst :)

bettankax sa...

Ja detta var en guldhelg som jag ska spara och gömma i mitt hjärta(hjärna):)

Elisabet. sa...

Jag tänkte just skriva .."men åååå, så lycklig mormor ska ha varit!"

Men det behövde jag ju inte .-)

Jenny sa...

Vilken mysig helg ni har haft :)

Annika sa...

Låter mkt bra det där! Så speciellt med 4 generationer. Det är vi med, min mormor en pigg 91 åring!
Vilken gåva!
Hoppas veckan ska bli lika bra som helgen!