måndag, november 09, 2009

Nya tag.

Jag slutade amma för några veckor sedan och det funkade hur bra som helst. Bäst för Ebba som älskar sin nappflaska :)
Nä, det var skönt för oss båda eftersom Ebba mest kladdade. Hon brukade liksom inte allvar och jag visste aldrig hur mycket hon fick i sig. Jag hade hur mycket mat som helst, men det var mest en kamp mellan oss två.

Numera är det himmelskt att mata Ebba. En full nappflaska slukar hon i ett nafs och puréerna mumsar hon sig som om hon aldrig gjort annat. Och jag vet vad hon får i sig!
I och för sig blir hon ganska irriterad när maten tar slut, det är ju så gott så hon skulle kunna äta i evigheter, tror jag :)
Men med en god napp att trösta sig med efteråt så inser hon efter en halv minut att hon faktiskt är mätt.
Jag vill inte ens tänka tanken på hur det skulle vara om det var tvärtom, om hon inte ville äta...
Förresten är det nog inget vidare att amma när skruttungen numera är tandad!


Det jag ville komma till egentligen är: jag får nog dra ner på min godiskonsumtion... Jag ammar som sagt inte längre.
Funderar på en rask promenad efter lunch, men det blåser ganska mycket och det är inte alls behagligt, men efteråt känns det just så, behagligt.

2 kommentarer:

Annika sa...

Det är faktiskt skönt när man lämnar amningen därhän. karolina vägrade ta bröstet då hon var 8 mån. Skönt, tyckte jag.
Men ja, godiset ja...
Nu får du ta sanna power walks med barnvagnen. Fast jag tror inte du har ngra jätteproblem med vikten ändå ;-)
Kram!!

Linda sa...

Annika: Ebba både ville och inte ville, men varje mat-tillfälle tog upp till en timme så det kändes som om det var det enda vi gjorde.
Nu är det så behagligt för oss alla :)
jag sak visst ut och röra på mig, men ösregn är inte min melodi och det där regnskyddet till vagnen känns mer som en sopsäck som bara bråkar :(
Jaja, världsliga bekymmer :)
Kram