fredag, februari 05, 2010

Extra energi.

Ibland hinner man med hur mycket som helst. Som om timmarna har fler minuter än vanligt.
Idag är en sådan dag.
Morgongos med Ebban i sängen, frukost klockan nio och sen lite lek på det. Under tiden dammade jag och tömde diskmaskinen och sen klädde vi oss och gav oss iväg på promenad. Handlade på Ica, Apoteket och Systembolaget. Hemma blev det lunch och mer lek. Dammsugaren flög fram över golven och samtidigt [nästan] hann jag med att prata med mamma.
När Ebba sen slumrade in för sin eftermiddagslur så snabbade jag mig in i duschen och fixade till mig själv. Mjuka fötter, till exempel, är inte att förakta.
Nu sitter jag med en kopp kaffe och tittar ut på den gnistrande snön. Och det är alldeles ljust fortfarande!
Det är ljuset som gör det. Och en och annan sömntablett. Jag har mer energi än på länge! Mycket länge.

Och Ebba sover än. Därute.

5 kommentarer:

Mildamakter sa...

Jisses så effektiv du är. Jag skulle behöva köra ett race jag med...ja vilken vecka som helst faktiskt ;o)

Elisabet. sa...

Visst är det förunderligt att det kan vara sådan skillnad på dagarna!

Ibland när jag vaknar känner jag på en gång att ... nääää, det här blir en låååång och seg dag.

Andra dagar - och vad har hänt då ? - finns hur mycket energi som helst.

Aldrig att jag begriper hur detta går till.

Tankevågor sa...

Jag håller helt och hållet med det som Elisabet skriver här ovan...det är liksom ett mysterium hur dagarna kan vara så olika. :-)

Blir så himla glad när jag läser att du får sova....med eller utan piller så är det ju faktiskt nödvändigt för orken att få sova.

* sa hon klokt hon som är uppe och nattsuddar jämt * ;-)

Bloggblad sa...

Små vita piller är inte att förakta!

Underbart att läsa om din energi, önskar att den kunde smitta genom datorn, men jag ska masa mig ut på veckans första promenad, förkylningen verkar ha klingat av nu.

Villa Nian sa...

Hoppas Ebba är inne nu :-)