måndag, augusti 02, 2010

Finaste nacken.


Dagarna går och det gör ju som sagt lilla Ebba också. Men än så länge får vi säga till henne att hon ska gå, det är fortfarande mycket mer bekvämt att krypa.

Farmor kom förbi en liten sväng igår och innan dess cyklade vi ännu en runda. Ganska behagligt om vi frågar Ebba, hon somnade...

Idag har vi varit på en Österlenrunda och hälsat på mormor och gamlamormor som huserar där.

Efter mycket bilåkande så är det inte alltid så lätt att komma till ro på kvällen, idag blev det närmre 50 "Trollmor"(!) men det är inte ofta det är stökigt om kvällarna, så jag ska inte klaga.

Nu väntar en hundraåring på mig i sängen. Han där uppe till vänster :)

6 kommentarer:

Bloggblad sa...

Gullungen!

När mina var små, somnade de av "Tula hem och tula vall". Sen glömdes den bort, men gissa vad jag hörde Cecilia sjunga för Linnéa när hon var nyfödd!

I morgon kommer min lilla plutta hit för ett par dagar. Tänk att hon ska börja skolan om ett par veckor!!! Då var ju jag STOR när jag började skolan.

Humlan sa...

Den hundraåringen ligger här och väntar på mig också. Jag ska bara...

Christina sa...

Vilken liten pussnacke med sötaste små valkarna :)

Linda sa...

Bloggblad: jag blir så glad att du ser det gulliga :)
L är ju riktigt stor nu, det var jag också när jag började skolan.
Åh, det kommer att bli spännande!

Humlan: den är lite smårolig, men jag kan inte säga att det fängslar mig.
Men den funkar absolut som kvällslektyr!

Christina: bara för det var jag tvungen att lägga upp en bild på de pussvänliga kinderna också :)

Humlan sa...

Började på boken i går kväll och instämmer, lagom trevlig kvällslektyr.

Linda sa...

Humlan: :)