fredag, augusti 13, 2010

Inte riktigt som vi tänkt oss...


Igår bestämde vi date med Ebbas mormor på en kaffestuga vid havet - ät så mycket du orkar är temat :)

Vi åt många goda kakor och drack kaffe och viftade bort getingar.
Sen rörde vi lite på benen och åkte rutschkana [rutschbana?] och gungade.

Ebbas mormor, jo hon körde vilse och skaffade sig en punktering på ett däck. Trist, men vilken upplevelse att träffa på hjälpsamma människor mitt ute i ingenstans. Men det är en annan historia.

9 kommentarer:

bettankax sa...

Helt plötsligt "stor tös", på språng!:)

Ja, vilket äventyr jag kom ut på... Hjälpsamma människor mitt ute på landet "ingenstans". Jag är dem evigt tacksamma.

Linda sa...

Bettankax: det är ovant men härligt att se henne upprätt :)

Linda sa...

Förresten, jag tycker nog att du ska ta och skriva ett gäst-inlägg om din dag igår!
Seså, börja skriva nu så kommer jag och publicerar det sen!

Ja, jag menar allvar.

Humlan sa...

Så härligt att se Ebba på språng i sin fina, glada klänning!

Klart att Bettankax ska skriva ett gästinlägg, det låter ju som en spännande historia!

Bloggblad sa...

Åh, så fin hon är!

Såg ni alla fjärilarna på Buddlejan? Vi var där och frossade förra året, en ljuvlig söndagseftermiddag.

Moster Mjölgumpa sa...

När jag var lite sa vi kasebana. Men tänker jag efter så låter det som om det går lite snabbare ner för en rutschkana, kasar man ner är det kanske inte lika roligt.

qi sa...

Ruschelkana säger alla barn här...

Trillingnöten sa...

Hahaha. vad underbart med punktering och vilse! Man vet aldrig vad som kan hända!

mossfolk sa...

Vilken härlig somrig bild. Och nu är det inga bebisbilder längre utan en liten tjej som springer runt :)