tisdag, augusti 31, 2010

Sista augustikvällen...







Efter fiskpinnar och potatismos med rårivna morötter gick vi ut i trädgården alla tre. Massor av äpplen fanns det att plocka, såna på marken som inte är något att ha...
Åh, vad jag önskar mig fruktträd utan fallfrukt. Och sen vill jag ha någon som plockar de allra finaste frukterna till mig.
Jag ska nog egentligen inte ha fruktträd när allt kommer omkring...
Men några äpplen och några plommon fick i alla fall följa med in.

Bästa hjälpen, Ebba, är lite skrapad på näsan, hon störtade på plattorna med huvudet före i lördags. Men bättre läkekött får man leta efter, ojoj så fint det läker!

6 kommentarer:

anna of sweden sa...

Wow, vilka fina bilder!

Linda sa...

Anna: åh vilket beröm från Dig! Tack snälla!!!

bettankax sa...

Härliga bilder!! Jag kanske ska göra äppelmos en dag?(eller heter det äpplemos??) Kanske ska jag baka äpple/kanelmuffins?? Ja, det tål att tänka på.:))

Linda sa...

Bettankax: nämen, vadan detta?? (nu tänker jag på moset, inte kakan)
Men det är klart att du kan göra det. Här finns resurser...

Jenny sa...

Vilka ljuvliga bilder!

Mian sa...

Kanonbilder!