söndag, augusti 15, 2010

Och så kom söndagen..

Imorgon börjar vardagen ta form igen. Dvs Micke börjar jobba efter semestern och Ebba och jag får se till att komma in i rutinerna igen.
Eller vilka rutiner förresten? Storhandla? Damma? Dammsuga?
Äsch, det ordnar ju sig alltid.
Än så länge tänker jag njuta av att slippa bli väckt av en väckarklocka - i exakt tre veckor till...

En bortregnad lördag avlöstes av en grå söndag som så småningom blev en solig och fin kväll.
Har legat en stund på soffan och läst men sen blev det minsann både träning och gräsklippning.
Jag vet inte när vi klippte gräsmattan senast. Det är nog en månad sedan. Den har varit brun och ful men efter monsunregnet så är den numera grön och fin igen.

Och lilla mormor är fortfarande så dålig...

4 kommentarer:

Lena sa...

Samma vardag här, men med väckarklocka. Trist med mormor på sjukhuset. Kramen

Linda sa...

Lena: jag lär höra Mickes väckarklocka och Ebba med, så vi får väl kalla det för mjukstart :)
Vi tröstar oss med att mormor är på rätt ställe och får bra hjälp!
Kramar

Trillingnöten sa...

Usch. jag hoppas mormor blir bättre snart!

Jenny sa...

Jag går in på min sista semestervecka nu. Så om en vecka är det även vardag för mig.
Hoppas din mormor snart blir bättre igen.
Kramisar