torsdag, november 18, 2010

Dag 03 - Mina föräldrar.

Min mamma heter Elisabeth och min pappa heter Bo. De träffades för många år sedan och min mamma blev yngre för varje gång de sågs... :)
Till slut kom sanningen fram och tänk, det funkade ju ändå!
Mamma var väl 14 och pappa 20.
De hängde på samma dansställe, där mammas mormor och morfar jobbade. De hade stenkoll på sin dotterdotter :)
1973 slog de sina påsar ihop på riktigt och sa ja till varandra i kyrkan. De byggde hus och inledde sin väntan på mig.

Jag har aldrig skämts för mina föräldrar. På riktigt.
De har aldrig varit så där pinsamma som andra kunde tycka om sina föräldrar.
Jag var stolt! Jag ÄR stolt.

Min mamma har som ni vet räddat mig från Södertälje, min pappa har byggt en lekstuga till mig, mamma har lärt mig ta suturer, min pappa har hjälpt mig (och maken) att totalrenovera vårt hus, min mamma har hjälpt mig otaliga gånger att packa och flytta, min pappa har lärt mig att mura, måla och tapetsera, min mamma har lärt mig att sträcka på mig, min pappa har gett mig mitt efternamn som ogift och min mamma har gett mig otaliga smeknamn.
Jag pratar med min mamma nästan varje dag. Med pappa, säkert en gång i veckan.

Min mamma och pappa har inte samma adress numera, men de finns alltid för mig. Alltid.
En sak är säker, Ebba har världens finaste mormor och morfar!
Och jag älskar dem.

8 kommentarer:

Elisabet. sa...

Nu får nog mamman ta fram näsduken .-)

bettankax sa...

Näsduken är framme och hjärtat är varmt:)

Linda sa...

Bettorna: :)

Annika sa...

GUD så fint skrivet!!!
Lindalotta. JAG får ta fram näsduken!!
Underbart!!

anna of sweden sa...

Åh, så fint!

Linda sa...

Annika: men gulle dej!!

Anna: och så sant!

Fourmum sa...

Håller med, jättefint skrivet!

Linda sa...

Fourmum: tack så mycket!