tisdag, juli 07, 2009

En vecka.



Igår satte jag mig vid datorn vid ett flertal tillfällen och påbörjade flera inlägg. Allihopa raderades och till slut åkte locket ner och jag struntade i det.

I natt när Ebba inte ville sova så satt jag med henne i min famn åter igen och funderade. På allt som hänt.
På en liten vecka har livet förändrats totalt. Och ändå känns veckan evighetslång när man tänker efter hur mycket som verkligen har hänt.
Förra måndagen var makalös. Jag är fortfarande vilse på dagarna efter den dagen...

Vi har fått världens finaste unge och vi berättar det för henne tusen gånger om dagen, på det ska hon aldrig behöva tveka!

Vi firade förresten med att bada igår!
Det var nog ganska skönt :)

21 kommentarer:

Bloggblad sa...

Åh, den outgrundliga blicken!!! Den påminner mig om de första veckorna hemma med Cecilia - jag var inte beredd på att hon skulle titta så stort då innan hon kunde le. Jag kände mig urfånig som pratade och skojade och log - och hon bara stirrade tillbaka. Ändå tills hon lärde sig dra på smilbanden - då fick jag äntligen gensvar. (Sen log hon alltid när hon inte skrek!)

Ellis sa...

Ljuvlig bild, jag älskar den där blicken. Det ser ut som hon äger all visdom i världen redan.

Hon är så underbar!

snörvel, snörvel. :)

Tankevågor sa...

Hon är helt otroligt fin!!! Vet du hon är verkligen det...ja det är klart du vet...så fånig jag är. Men alla bebisar är inte så där SÖTA med en gång som lilla Ebba är....

...och vilka ögon...man undrar vad hon tänker. :-))

Vilken lycka!!!

KRAM

Jenny sa...

Hon är bara såå underbar och vilka ljuvliga ögon hon har :)
Hoppas allt är bra med er?!

Kram

Humlan sa...

Hon är verkligen fin och den där underbara, tankfulla blicken...

Jag kan tänka mig att tiden både går fort samtidigt som det är väldigt länge sedan det var förra tisdagen.

Ha det bra och njuut!

bettankax sa...

Å jag är Ebba-abstinent!! :) Tror jag ska försöka råda bot på det:)))

Hedgren sa...

Jag tror allt redan är skrivet... Och jag kan bara hålla med! Skulle gärna träffa henne IRL vad det lider (ja, hennes mamma också!!).

l*eva sa...

Lilla Söta Fröken Ebba (låter som en film från 40-talet ) (förlåt)

Lilla damen ser riktigt fundersam ut! Ursöt, så klart!!!

Din/Er Lycka LindaLotta är också vår!

Annela sa...

Jag tycker att alla spädbarn tittar på en som om: "Jag vet nåt om dig, som inte du vet".

Elisabet. sa...

Och pianist verkar hon ska bli också!

Vilka fingrar ..-)

Lilla B sa...

Så otroligt vis hon ser ut. Och vacker.

Linda sa...

Bloggblad: jag kan sitta hur länge som helst och möta hennes blick.
Hon ser så totalt avslappnad, och ändå så fundersam, ut.

Ellis: man får vara snabb med kameran när hon är vaken, det finns redan massor av bilder på henne när hon sover :)

Londongirl: vi tycker ju så klart att hon är finast i hela världen!
Men att få höra det från andra gör ju en sprickfärdig av stolthet :)
KRAM

Jenny: det ä bra med oss. Visst kan man bli trött av för få timmars sömn, men det ger sig, det vet vi ju om!
Kram

Humlan: det är en märklig tid just nu, man vet liksom knappt vad som är fram och bak längre, men vet du, det gör inget!
Men när jag börjar tänka på det så blir jag nästan lite gråtmild, vilken grej vi har varit med om!

Bettankax: HA HA HA! Vem kan stoppa dig??

Linda sa...

Hedgren: Ebba är ju en bloggbebis redan, klart hon kommer att vara med på någon dejt :)

L*eva: haha, det är okej med en 40-tals film :)
Hon är ju vår stjärna!
Kram på dej!

Annela: tänk om de verkligen gör det! Vet mer än vad man tror :)

Elisabet: ja, visst är de långa?! Och du skulle se hennes tår! Och vet du, de har jag pussat massor av gånger :) :)

Lilla B: hoppas hon har det efter mig :) :)
Tack för snällorden!

Mildamakter sa...

Vilken blick din dotter har - jag drunknar i den!...och söt som socker är hon dessutom.

Det är minsann inte alla bebisar som är söta, i alla fall inte när de är så här små...

Mildamakter sa...

Glömde en sak - hur reagerar Selma på att det har kommit en ny familjemedlem?

Bloggblad sa...

Jag ska till en plats nära dig om några veckor... så jag kommer säkert att försöka få åtminstone ståplats för att beskåda den ljuva lilla. Och - förstås hoppas jag att få se dig live också. Jag meddelar via mail när det är dags, vill inte berätta i bloggen när huset kommer att stå tomt.

Evas blogg sa...

Undebara kloka ögon! En riktig skönhet är hon!

Mian sa...

Men så söt hon är!
Nu har jag hostat igång ett seeegt mobilt bredband och behöver inte åka in till stan utan kan kika på Ebba från torpet (när mottagingen räcker...jag måste nog gå ut på utedasset och testa - kanske är det bättre 3G-täckning där :-)

Anna of Dallas sa...

Jo, hon ser faktiskt väldigt go och vaken ut, även för en utomstående bedömare.

Linda sa...

Milda: att vi tycker att hon är söt(ast) är ju inte så konstigt, men när ni säger det så blir man alldeles varm i hjärtat!
Selma gillar inte när hon skriker, annars är det inga konstigheter.
Det har varit så varmt och då letar Selma mest efter svala platser så det är kanske inte normaltillstånd ännu.

Bloggblad: klart du ska höra av dig!!
Då blir det en dejt!

Eva: åh tack snälla!!

Mian: haha, du är ju så skön!
Hoppas du hittar en bra plats där du kan surfa runt i godan ro :)

Anna: nog är det väl så att vi ser så mycket mer, man vill ju det, men när ni skriver så gulliga kommentarer så svämmar hjärtat nästan över :)

Dakota sa...

Vad fin hon är! och uttrycksfull! :-)