måndag, juli 20, 2009

Ny vecka.


Måndag, en ny vecka tydligen och jag fyller tre veckor senare i natt.
Ligger och funderar på om jag är hungrig, eller om det är en fis jag har på tvären.
Här blir man så uppskattad om man rapar eller fiser så det är väl bara att släppa alla hämningar.

I morse när jag åt frukost så kom den där håriga saken gående i sängen och så stannade hon till och nosade på mitt huvud... Jag låg helt stilla och vet ni - då slickade hon mig tre gånger på håret!!
Det kittlade lite. Sen gick hon och jag kunde mumsa vidare i lugn och ro.
Vi är nog kompisar nu, Selman och jag.

12 kommentarer:

Hedgren sa...

Så härligt med Selma!

Och, herregud, vad lilla Ebba är lik sin mamma!

Bloggblad sa...

Vilken blick!
Jag har liksom Hedgren konstaterat vem hon är lik... fast jag har inte sett fadern, väldigt ofta är spädbarn lik sina fäder den första tiden.

Lisbeth /londongirl sa...

På den här bilden är hon verkligen mamma upp dagen! :-)

Vad mysigt med liten Selma som tvättade håret lite där på Ebba! :-)
Goa Selma!

Jenny sa...

Visst är hon lik sin mamma :) Men som någon tidigare har skrivit så har hon nog lite av pappas mun :)
Hon är bara en sådan liten guldklimp!
Kram

l*eva sa...

Åhhhh så söt hon är Lilla Söta Frk Ebba! Tycker att hon växt till sig lite i anletsdragen!

Selman är en Klok Selma!

Humlan sa...

Jag tycker mig också se ett par bekanta ögon...

Det är klart att ni är kompisar nu, du och Selma!

Elisabet. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

pElle sa ...

Selma .., jag förstår att du tycker att det är himla roligt att ha fått besök i huset ..., men jag vill bara säga en sak .., vänta du bara tills den där människan blir lite större och börjar rycka dig i svansen eller dra dig i öronen ...!

Tro mig, jag vet.

Då är det inte lika mysigt.

Om du vill kan du komma och hälsa mig om du blir less på henne.

Just nu är jag hos pv:s mamma i landet Halland.

Himla mysigt är det.

Jag får göra nästan som jag vill och har lärt mig några engelska ord, t.ex. vet jag vad .."Pelle, nu ska vi go to bed!" betyder.

Det betyder att vi ska sova.

Jag har lärt mig lite annat också.

I love You.

Det betyder att jag tycker om dig, Selma.

Hälsa din husse och matte och den där nya människan också.

Hon verkar ganska söt.

Din vän pElle.

Mian sa...

Åh så lika ni är på ögonen!

Linda sa...

Hedgren: vi har kollat foto från när jag var nyfödd.... Ojojoj...

Bloggblad: men pappan har varit med på bild här flera gånger!
Men här har nog pappans egenskaper hamnat lite i skymundan, än så länge :)

Lisbeth: jo, hon är ju en riktig fining :)
Selma är så snäll!

Jenny: Micke blev jätteglad över att du skrev så!
Kram på dej!

L*eva: jo, visst har hon vuxit till sig!
Och Selma är ju en klok katt :)

Humlan: och det kan du se som bara sett mig på bild :)
Du är snäll du :)

Mian: de där ögonen kommer jag inte ifrån :)

Selma sa...

pElle: du är ju alldeles underbar!
Men tror du verkligen att hon kommer att dra mig i svansen och öronen??
Usch, det låter inte alls kul. Om hon gör det, då kommer jag till dig!

Det låter som om du har det toppenbra i landet Halland hos PV:s mamma, hon verkar vara en skön prick. Min matte säger att hon har träffat henne och att det stämmer!

Här har det regnat och åskat idag så jag har tillbringat kvällen inomhus, men annars har jag haft det lugnt och skönt på altanen när den lilla nya har skrikit som värst.

I love you too, pElle...
Puss på nosen!

mossfolk sa...

Fina Selma och fina Ebba!
Superkompisar så småningom. Och tänk om alla barn fick möjligheten att växa upp med djur...