fredag, juli 10, 2009

Igår


Gårdagens bästa:

- bvc-besök, med beröm godkänt
- Ebba hade gått upp i vikt, hon väger mer än när hon föddes
- vågen i väntrummet visade på 1 kg mindre än den dagen jag blev inskriven hos min barnmorska i december...
- sov en timme i Mickes famn i soffan på kvällen
- Ebba och jag fick en hel natt utan magknip, gallskrik och tårar

Gårdagens sämsta:

- en huvudvärk som antog formen av en blyhjälm...
- Ernst utan skor

Gårdagens tankar:

- de fanns hos och med Lena

8 kommentarer:

Tankevågor sa...

Åh...nej nu är det jag som får vått under ögonlocken här. Vilken bild!! Jag får göra som Ellis...hämtar snytpapper.

Nu måste jag säga att det är BRA att du sover och vilar! En timme i famnen på Micke låter skönt tycker jag....för du menar väl inte att det var Ebba som låg där och sov? ;-)

Ja vilket som...han har nog famn till båda sina flickor kan jag tänka mig.

Kramar i massor till er alla tre!!! :-)

Lena sa...

Vad skönt att höra! Att vågen sköter sig, menar jag ;) Och att ni fick sova.
Du är bra rar. Nu är det bara 23 dagar kvar.

Linda sa...

Londongirl: gulle dej :)
Jo, det var jag som somnade i Mickes famn igår, efter att Ebba hade sovit där tidigare :)
Många kramar!

Lena: vågen var en trevlig upplevelse för oss båda igår :)
Klart jag tänker på dig, jättemycket. Och det vet du!

Bloggblad sa...

Vilken ljuvlig bild!

Humlan sa...

En fin bild och en bra dag i stort sett, men jag hoppas att du har blivit av med blyhjälmen till i dag!

Elisabet. sa...

Jag har nog aldrig varit med om så många människor som haft hemsk huvudvärk, som igår.

Flera kunder .,. några arbetskamrater och jag själv.

Inte ens Treo hjälpte!

För vår del var det nog den tryckande luften.

Och lilla fröken Ebba har nästan nagellack på sina tjusiga fingrar .., ack, vilken skönhet ska detta inte bli!

Linda sa...

Bloggblad: hon höll så hårt... :)

Humlan: hjälmen är bort och jag vaknade på strålande humör, men nu stormar tröttheten in...

Elisabet: då var jag i gott sällskap igår :)
Långa fingrar och målade naglar - vad ska det bliva av denna fröken?
:)

Ellis sa...

Nääää nu står jag nästan inte ut!!

L j u v l i g bild!!!