lördag, augusti 22, 2009

Pippi!

Nu har jag beställt garn. Det ska bli en pippi till Ebba.

8 kommentarer:

Tankevågor sa...

Helt otroligt Linda....tänkte precis på en sån idag. Lilla Ronja har nämligen fått ett "Pippi-hus" med figurer som föreställer Pippi , lilla gubben, apan Nilsson osv. Hon bara älskar Pippi och leker varenda helg ute på Djurgården i Junibacken där det också spelas Pippiteater.

http://www.junibacken.se/

...tänkte att jag måste skaffa en Pippi-tröja till henne också. :-)


Klart Ebba-gull ska ha en sån!! Hon kommer att bli så fin i den.

Kram kram

Linda sa...

Londongirl: två själar - en tanke :)
Jag letade upp mönstret idag och nu hoppas jag på express-leverans av garnet för nu blev jag jättesugen på att sticka!
Vi får väl se när jag får tid :)
Det tar sin lilla tid med bebisar :)
Hoppas du hittar någon till R!

bettankax sa...

Å så fina ni kommer bli, två Pippisar :)

Linda sa...

Bettankax: haha, jag tror inte att vi kommer att vara utklädda samtidigt :)

Bloggblad sa...

Åh, jag minns att jag fick en så fin pippi-tröja när dottern var liten, men den som stickade den hade inte tänkt på att små barnhuvuden är ganska stora... så den kom bara över det några få gånger. Och jag kunde vid den tiden inte ändra sånt.

Mian sa...

När jag läste rubriken så tänkte jag: YES! Ebba skall bli fågelskådare! Men riktigt så var det ju inte..

Jättefint med Pippitröja, jag hade själv en sådan (dock maskinstickad) när jag var tonåring. Älskade den över allt annat.

mossfolk sa...

Pippitröjor är så fina. Den här lär ju ska gå fortare att göra en din :)

Linda sa...

Bloggblad: men de har ju sprund framtill. Äsch, det finns säkert många olika modeller. Men det får inte vara jobbigt för då struntar man i att använda dem.

Mian: HA HA HA!! Ja, visst trodde du :)

Mossfolk: jag tror att det kommer att bli några stycken, allt eftersom Ebba växer och innan hon själv bestämmer helt och hållet vad hon ska ha på sig :)